۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۹۷۵۵
رییس جمهوری در جشنواره شهید رجایی:
رئیس جمهور گفت: این دولت با وجود و ادامه تحریم، کارها را پیش برده است، اما تحریم، ظلم و تجاوز به حقوق یک ملت است و باید جلوی آن بایستیم و تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه زندگی‌ شهید رجایی سراسر رجا، امید، پاکی و فداکاری برای مردم بود، گفت: شهید رجایی به عنوان نخست‌وزیر، رییس‌‌جمهور و یک نماینده مجلس با رجایی مبارز تحت شکنجه در زندان تا رجایی به تعبیر امام(ره) به عنوان یک دست‌فروش در بازار هیچ تغییری نکرد.

رئیس جمهور  با تمجید از هنرمندی شهید باهنر در به انجام رساندن امور، در جمع دولتمردان گفت: مقصود از دولت، تنها هیأت دولت یا جمع 20 یا 30 نفره‌ای که هفته‌ای چند بار دور یک میز جمع می‌شوند و آیین‌نامه تصویب می‌کنند و برنامه را مورد بررسی قرار داده و بر کشور نظارت می‌کنند، نیست، بلکه دولت یعنی همه کارکنان و همه آنها که برای اجرای برنامه دولت و مطالبات مردم به عنوان کارکنان این نظام تلاش و خدمت می‌کنند.

وی افزود: حتی دولت به معنای عام اختصاصی به دستگاه اجرایی ندارد، بلکه همه دستگاه‌ها از قوه مقننه و قوه قضائیه تا نیروهای مسلح و همه آنهایی که در نهادهای عمومی غیردولتی تلاش می‌کنند، همه و همه در مجموع کارکنان دولت هستند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هر کاری در کشور انجام می‌گیرد نه کار رییس جمهور است نه وزرا و نه معاونین آن، بلکه کار متعلق به همه کارکنان دولت است. اگر قوه مقننه، دستگاه قضایی و نیروهای مسلح در کنار دولت نباشند، مگر می‌توان خدمتی را به این مردم ارایه داد.

روحانی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه افسران، سرداران و سربازان دیپلماسی کشور، در یکسال گذشته در حرکتی شبانه روزی کار بزرگی را انجام دادند، تأکید کرد: البته این عزیزان کار بزرگتر و بار بزرگ‌تری پیش رو دارند که باید همه کمک و آنها را تشویق کنیم و از خدا توفیق آنها را بخواهیم که حمایت مردم و هدایت رهبری بهترین توشه‌ای است که آنها را به نقطه مطلوب راهنمایی کند.

تحریم تجاوز به حقوق یک ملت است

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: در راه مذاکرات، فرصت و وقت را تلف نخواهیم کرد و همه توان خود را در این راه بکار می‌گیریم این نه به آن معناست که از تحریم ترسیده یا می‌ترسیم؛ این نه به آن معناست که با تحریم نمی‌توانیم زندگی کنیم؛ این دولت با وجود و ادامه تحریم، کارها را پیش برده است، اما تحریم، ظلم و تجاوز به حقوق یک ملت است و باید جلوی آن بایستیم و تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم.

رییس‌ جمهوری در ادامه ضرورت خدمت خالصانه به مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کشور متعلق به ملت ایران است و پول بیت‌المال از آن ملت ایران بوده و زمانی می توانیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم که نه در زبان بلکه در عمل باور داشته باشیم که خادم ملت هستیم.

روحانی همچنین به معضل انرژی و اقدامات دولت در راستای بهبود شرایط موجود اشاره کرد و گفت: در موضوع انرژی از یک طرف فروش نفت کشورمان را تحریم کرده بودند و از طرف دیگر متأسفانه ظرفیت‌های تولید پایین آمده بود و منابع مشترک ما را دیگران مورد بهره‌برداری قرار داده و ما صرفاً تماشا می‌کردیم، لذا لازم بود چند اقدام فوری انجام گیرد اولین مسأله این بود که بتوانیم نفت خود را سالم و حساب‌شده به فروش برسانیم نه اینکه فروش آن را به فردی واگذار کنیم و او نفت را بفروشد و در نهایت متوجه نشویم که پول نفت به کجا رفت.

روحانی اضافه کرد: دولت در زمینه افزایش ظرفیت در زمینه انرژی و برای بهره‌برداری از منابع مشترک سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام داده است.

رییس‌ جمهوری در ادامه با تأکید بر اینکه خدماتی که به مردم ارایه می شود باید با تعداد کارمندان‌مان متناسب باشد، گفت: آنچه مسلم است تعداد کارمندان‌مان با خدمات ارایه شده هم‌‌خوانی ندارد و اندازه دولت با خدمت و نیاز جامعه متناسب نیست و باید در این زمینه تلاش کنیم.

روحانی تصریح کرد: خدمتی که به مردم می‌دهیم باید عادلانه باشد و در خدماتی که به مردم عرضه می‌شود هیچ تفاوتی بین مردم ایران وجود ندارد.

رییس‌ جمهور گفت: باید دولت الکترونیک را جدی گرفته و تلاش کنیم ارتباط مردم با کارمندان به حداقل ممکن تقلیل پیدا کند و محیط اداری را سالم‌سازی کنیم تا بتوان خدمات درستی را به مردم ارایه کرد.

روحانی تصریح کرد: راه ما باید راه شهید رجایی و شهید باهنر و بالاتر از آن حکومت مولا علی(ع) باشد.

رییس شورای عالی امنیت ملی در بخشی از سخنانش با اشاره به وظایفی که در یکسال گذشته بر عهده وزارت امور خارجه قرار داشت، اظهار داشت:‌ سربازان خط مقدم دیپلماسی کشور برای آنکه صدای ملت ایران را رساتر به گوش جهانیان رسانده، از حقوق مردم در صحنه‌های بین‌المللی دفاع کنند و ظلم‌ها تجاوزها و تعدی‌هایی که به ناروا بر این ملت روا شده را مهار کنند، رسالت و وظیفه سنگینی بر دوش داشته‌اند.

رییس جمهوری تصریح کرد: افسران، سرداران و سربازان دیپلماسی کشور برای آنکه تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی را که بر ملت ما تحمیل شده بود برطرف سازند شب را از روز و روز را از شب نشناختند و کار بزرگ و سنگینی را بر دوش گرفتند که به آنها خدا قوت و دست‌مریزاد می‌گویم کار بزرگی تا به امروز انجام دادند و کار بزرگتر و بار بیشتری را در پیش رو دارند.

 روحانی با تأکید بر اینکه باید همه آنها را کمک و تشویق کرده و به مدد آنها برخیزیم و از خدا توفیق آنها را بخواهیم، گفت: بدون تردید حمایت مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب بهترین توشه‌ای است که آنها را به نقطه مقصود راهنمایی می‌کند، این کار به حول و قوه الهی ادامه خواهد یافت و ما هیچ فرصتی را در این مسیر تلف نخواهیم کرد.

رییس جمهوری بار دیگر تصریح کرد: نه از تحریم ترسیده و نه می‌ترسیم. ما در یک سال گذشته با تحریم زندگی کرده‌ایم و کار را پیش برده‌ایم. اما تحریم، تجاوز و ظلم به حقوق ملت ایران است ما باید مقابل تجاوز بایستیم و وظیفه داریم، تجاوزگران را بر سر جای خود بنشانیم و نگذاریم، تعدی به این ملت و کشور ادامه یابد و تکرار شود.

روحانی افزود: وزیر امور خارجه، معاونان و همکارانشان در این مسیر تلاش گسترده‌ای انجام دادند و من به خوبی دشواری کار آنها را درک می کنم هر جا لازم بوده شخصاً مسئولیت کار را بر عهده گرفتم و اگر در این مسیر لازم باشد مستقیماً کمک خواهم کرد. در این جلسه و در خدمت ملت ایران مستقیماً عرض می‌کنم که رییس‌ جمهوری به شخصه بار مسئولیت را بر دوش گرفته و تا پایان بر دوش خواهد داشت.

رییس جمهوری ادامه داد: ما به لطف حق امیدواریم و می‌توانیم روی حمایت‌های مردم حساب کنیم و می‌دانیم راهبر دلسوز انقلاب تا امروز در کنار این حرکت بوده و مستمراً تا پایان مسیر نیز در کنار این حرکت خواهد بود و از این هدایت بهره خواهیم برد.

رییس شورای عالی سلامت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معضلات مردم در حوزه بهداشت و درمان، دغدغه‌اش نسبت به حمایت مادی و معنوی از بیماران را خاطر نشان ساخت و گفت: دولت تصمیم گرفت بخشی از بار مادی حوزه درمان و سلامت کشور را بر عهده گیرد. الحمدالله امروز بار مادی را کاهش دادیم و امیدواریم بتوانیم این مسیر را تا پایان ادامه دهیم تا مردم خیال‌شان راحت‌تر باشد، الان اگر به بیمارستان‌ها برویم می‌بینیم که مراجعان احساس می‌کنند که هزینه‌هایشان سبک‌تر شده است. در آغاز اجرای طرح گاهی برخی بیماران موقع تسویه حساب پول هم دریافت می‌کردند و متعجب می‌شدند و گاه از شدت خوشحالی اشک می‌ریختند.

روحانی ضمن قدردانی از مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای طرح تحول سلامت تنها با تأمین پول و بودجه انجام نمی‌شد، بلکه تمام دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان در این زمینه تلاش کردند که پاداش آنها مقام و قرب در پیشگاه خداوند متعال است، چرا که لبخند یک بیمار و خدمت به مردم اجری عظیم دارد.

رییس جمهوری گفت: گاهی وقت‌ها که انسان از کار زیاد یا نقدهای سیاه و تخریب‌‌ها خسته می‌شود و با خود خلوت می‌کند، کافی است که بازگردد و ببیند که توانسته مشکل یک گروه و یا قشر را حل کند آنگاه روحیه می‌گیرد. از خدا می‌خواهم که ما را در خدمت به ملت طوری موفق کند که پایان یک روز کاری وقتی به خانه می‌رویم، خوشحالی معنوی داشته باشیم.

روحانی تصریح کرد: خدا نکند، کارمندی کسی را آزار داده باشد یا نعوذ بالله از کسی رشوه گرفته باشد چطور می‌تواند سر به بالین استراحت بگذارد، باید سر بر بالین حسرت و آخرت قرار دهد، زیرا روز قیامت روز حسرت برای کسانی است که از مقام و موقعیت‌شان به درستی استفاده نکرده‌اند.

رییس جمهوری تأکید کرد: باید باور کنیم که این کشور برای ملت ایران است، باید باور کنیم پول بیت‌المال از آن ملت است، باید باور کنیم خادم ملت هستیم و تا این بایدها در مقام عمل باور نشود، کارها به درستی پیش نخواهد رفت و خدای ناکرده در آن دنیا و در پیشگاه خدا و محضر همه خلائق رسوا خواهیم شد و اگر ظلم کرده باشیم باید عذاب الهی را بچشیم.

 روحانی در بخش دیگری از سخنانش از معضل انرژی نظیر تحریم فروش نفت، کاهش ظرفیت تولید و از دست رفتن منابع مشترک نفت و گاز سخن به میان آورد و گفت: ما چند کار فوری انجام دادیم، اول اینکه تلاش کردیم، نفت را سالم بفروشیم،‌نه اینکه آن را در اختیار آقایی قرار دهیم که او نفت را بفروشد، پول را بردارد و ندانیم که عاقبتش چه شد. ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار پول معلوم نیست که کجاست. البته قوه قضائیه ماجرا را دنبال می‌کند و این آقا هم در زندان است. خدا کند که پول به بیت‌المال بازگردد.

رییس شورای عالی اقتصاد با بیان اینکه تلاش کردیم نفت را بیشتر از آن حدی که قدرت‌های استکباری مکلف کرده‌ بودند به طور سالم بفروشیم، گفت: گام‌های خوبی برداشته‌ و بذرهایی افشانده‌ایم که در آینده اثرات مثبت آن روشن خواهد شد.

رییس جمهوری با ابراز تأسف از اینکه منابع مشترک ما را دیگران بردند و ما تماشا کردیم، گفت:‌ با سرمایه‌گذاری و تلاش مضاعف سعی کرده‌ایم تا از منابع مشترک نفت و گاز بهره‌برداری بیشتری انجام دهیم و با خوشحالی به مردم اعلام می‌کنیم که ابتدای زمستان سال جاری ۱۰۰ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور اضافه می‌شود و این مقدار را در سال ۹۴، ۱۰۰ میلیون متر مکعب دیگر اضافه خواهیم کرد و امیدواریم در ۲ سال آینده هیچگاه گاز و نفت مراکز صنعتی، نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها در زمستان قطع نشود.

روحانی اضافه شدن دکل‌ها بر سر چاه‌های نفتی را نشانه افزایش ظرفیت تولید نفت در کشور دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در زمینه بنزین نیز وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست همکاری مطلوبی انجام داده‌اند تا با ارایه بنزین یورو۴ در تهران و کلان‌شهرها آلودگی هوا کمی کاهش یابد.

در این جلسه وزارتخانه‌های امور خارجه، نفت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نگاه مردم به عنوان وزارتخانه‌های برتر در سال گذشته معرفی شدند و همچنین از ۶ کارمند برگزیده کشور تجلیل شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر