۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۹۷۴۹
در جلسه مشترک کار گروه پدافند غیر عامل سازمان با معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج
در جلسه مشترک کار گروه پدافند غیر عامل سازمان با معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج برگزار شد، حاضران با اشاره به ضرورت ها و الزامات پدافند غیر عامل در شهرسازی ، لزوم فرهنگ سازی و آموزش گروههای مختلف اجتماعی در حوزه پدافند غیر عامل مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
در این نشست که با حضور اعضای کارگروه پدافند غیر عامل سازمان، دکتر بشیری از اعضای هیات مدیره به نمایندگی از رییس سازمان ، دکتر جمالپور از اعضای کمیته آموزش سازمان، مهندس رضوانی فر رییس سازمان بسیج مهندسین البرز و دکترمیروکیلی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج برگزار شد، حاضران با اشاره به ضرورت ها و الزامات پدافند غیر عامل در شهرسازی ، لزوم فرهنگ سازی و آموزش گروههای مختلف اجتماعی  مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در ابتدای جلسه مسعودی راد دبیر کارگروه و نایب رییس سازمان بسیج مهندسین استان البرز با  بیان ملاحظات بسیار پراهمیت پدافند غیر عامل در معماری و طراحی شهری اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر ملاحظات پدافند غیر عامل در پروژه های شهری و معماری ها و طراحی های استان دیده نمی شود که می تواند در مواقع وقع حادثه بسیار مشکل آفرین باشد.

وی با اشاره به اهداف شکل گیری کارگروه پدافند غیر عامل در سازمان نظام مهندسی البرز ، هدف این کارگروه را ایجاد هماهنگی در ارگانها و نهادهای شهری و استانی در جهت آموزش و فرهنگ سازی در سطوح مختلف مدیریتی و نهادینه شدن این مبحث مقررات ملی ساختمان در پروزه های مختلف شهر کرج و استان دانست و افزود: آموزش گام اول در اشاعه فرهنگ رعایت اصول پدافند غیر عامل است که ما در دو بخش مهندسان عضو سازمان و مدیران شهری آماده ارایه آموزشهای لازم هستیم.

دکتر جمالپور از اعضای کمیته آموزش سازمان نیز تحلیل خطر و کاهش خطر را از مباحث بسیار جدی در موضوع پدافند غیر عامل دانست و افزود:کشور های پیشرو در اجرای اصولی پدافند غیر عامل آموزش بر پایه فرهنگ سازی را اولین اصل می دانند و ما برای اجرای هر چه بهتر این مهم به همکاری ویژه معاونت شهرداری نیاز داریم.

راشدی فرد از اعضای کارگروه و مدرس پدافند غیر عامل نیز با تشریح ویژگی های جنگ های جدید اظهار داشت: پدافند غیر عامل یک حوزه مهندسی شده و با دستور العمل ها و مراجع فراوان فنی است که لازم است در این خصوص ذهنیت جامعه هدف ما به درستی شکل بگیرد.

وی همچنین بر لزوم شناسایی و صلاحیت سنجی  شرکت های تخصصی پدافند غیر عامل در استان تاکید کرد.

محسن حاجی قاسمی دیگر عضو کارگروه نیز با اشاره به کمبود نیروهای آموزش دیده و متخصص در این حوزه ، بر لزوم بازنگری در طرح های کلان شهری و استانی با لحاظ مقررات پدافند غیر عامل تاکید کرد.وی همچنین پیشنهاد داد تا الصاق پیوست پدافند غیرعامل به پروژه های شهری الزامی شود.

رضوانی فر مسوول بسیج مهندسین استان نیز در سخنانی با اشاره به تفاهم نامه چهار جانبه سازمان پدافند غیر عامل کشور، اداره کل پدافند غیرعامل استان ،سازمان نظام مهندسی و بسیج مهندسین استان، آموزش در این حوزه را از وظایف بسیج مهندسین خواند.

دکتر میروکیلی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل تفکیک حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران را برای رسیدن به برنامه اصولی ضروری دانست و افزود:ابتدا باید وضعیت موجود را تحلیل و جامعه هدف موضوع آموزش را مشخص کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج با اشاره به کتابچه شرح خدمات طرح تفصیلی افزود: متاسفانه در هیچ کجای این کتابچه ضروریات گفته شده از مشاورین خواسته نشده است و به نظر می رسد اصلاح این موضوع ضرورت دارد.

میروکیلی در پایان آمادگی شهرداری برای ارایه همه گونه خدمات در حوزه آموزشی را اعلام کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر