۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۹۷۳۱
سردار سلامی:
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ورود پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی به کشور گفت: پاسخ ما دیپلماتیک نیست، ما در میدان پاسخ می دهیم و لزوما واکنش هایمان را هم اعلام نمی کنیم ولی اعمال می کنیم.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه طی سخنانی در همایش بزرگداشت کارمندان بسیجی که در تالار اجتماعات وزارت کشور برگزار شد با اشاره به ورود پرنده جاسوسی در کشور اظهار داشت: یک پرنده کوچک رادار گریز رژیم صهیونیستی که پیشرفته ترین فناوری پنهان کاری و نامرئی بودن و رادارگریز بودن در همه اجزای آن به کار گرفته شده بود با سطح مقطع راداری بسیار کوچک در آسمان بزرگ به محض ورود و عبور از مرز این پرنده در رصد و رهگیری سیستم هوایی ما قرار گرفت.

وی افزود: آن را رهگیری کردیم تا سناریوی اطلاعاتی دشمن را کشف کنیم و به محض اینکه متوجه شدیم در موقعیت مناسبی است آن را شکار کردیم.جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: این واقعه اگرچه به ظاهر از لحاظ تاکتیکی یک پدیده محدود به نظر می رسید اما پیام​های راهبردی دفاعی قدرتمندی به دشمنان ما منتشر کرد.سردار سلامی تاکید کرد: پاسخ ما دیپلماتیک نیست و ما در میدان پاسخ می دهیم.

وی افزود: لزوماً واکنش هایمان را هم اعلام نمی کنیم ولی اعمال می کنیم، واکنش های ما عملیاتی است و دشمن ما آن را می​بیند و حس می کند.جانشین فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: نظام ما نظامی مقتدر و توانمند است که قادر بوده در هر سطحی با هر دشمنی به هر وسعتی مقابله لازم را انجام دهد.

جانشین فرمانده سپاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تفکر بسیجی مرزها را می شکافد و این تفکر در جنوب لبنان برای اولین بار افسانه شکست ناپذیری یک ارتش متکی بر بزرگترین قدرت جهانی را با یک شکست آشکار روبرو می کند و برای اولین بار در تاریخ جهان عرب به نام انقلاب اسلامی و اسلام ارتش رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی می کند.

 سردار سلامی افزود: تفکر بسیجی است که در غزه شعله می کشد، در لبنان طوفان ایجاد می کند، در سوریه قدرت آمریکا و متحدان منطقه آن را خاموش می کند و در رویداد آخر نیز رژِیم صهیونیستی به تنها کشوری تبدیل می شود که تمام مناطق تحت اشغال آن تقاطع آتش دشمنان همجوار او است و این یعنی بزرگترین معمای امنیت برای یک رژیم که هیچ یک از عناصر بقاء را در اختیار ندارد. یعنی آثار، نمادها، جلوه های محو این رژیم از صفحه جغرافیای سیاسی جهان امروز بهتر از هر روز دیگری در این ۶۶ سال موجودیت مصنوعی رژیم دعوی دیده می شود.

وی با بیان اینکه محو رژیم صهیونیستی نزدیک است، گفت: یک رژیم که رویای توسعه نیل تا فرات را در سر می پروراند و آن را در جغرافیا و در تاریخ مدارس و دانشگاه های خود تدریس می کرد، امروز در یک باریکه ای که عرض آن حداکثر ۲۰ کیلومتر است، دیوارهای بتنی چند متری در طول چندصد کیلومتر در مرزهای به اصطلاح جغرافیایی خود می کشد.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: این آثار نفوذ اعتقادات و تفکرات بسیج در هزار و چندصد کیلومتر آنسوتر از مرزهای ما است، تفکر بسیج یک تفکر سیال، پیش رونده، مترقی، پیروزی آفرین و الهام بخش است و این شخصیت بسیجی است.سردار سلامی تاکید کرد: منحنی زوال قدرت آمریکا تحت تاثیر این تفکر و مقاومت قرار گرفته است، آمریکایی ها دیگر قادر به آفرینش نظم در جهان و منطقه نیستند، هر چه سرمایه می اندوزند خود مجبور می شوند آن را متلاشی کنند.

وی با بیان اینکه از جمله این اقدامات می توان به صدام که پرورش یافته غرب و شرق بوده است، اشاره کرد و گفت: خود آمریکایی ها پس از ۱۰ تا ۱۱ سال هزینه کردن برای عراق به این نتیجه رسیدند که آن کشور را تخلیه کنند و خلع قدرت ایجاد کنند که انقلاب اسلامی آن را پر کرد.

جام جم


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر