۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۹۷۰۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: امکان سنجی شهری، منطقه ای و استانی در زمان حوادث اولویت جمعیت هلال احمر استان در حوزه پدافند غیر عامل است.
علیرضا خصوصی ثانی ظهر دوشنبه در نخستین نشست کمیته امداد و نجات در پدافند غیر عامل استان که با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان، مدیر کل فرودگاه بین المللی سردار جنگل، کارشناسان و دبیران کارگروه 11 گانه پدافند در جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، افزود: از جمله اقدام هایی که از سوی این جمعیت پیشنهاد می شود که قابلیت بهره برداری شهری در زمان حوادث را داراست، تشکیل هسته فرماندهی و عملیاتی به صورت منطقه ای یعنی فعال کردن کارگروه های آموزش همگانی و امداد  نجات در حوزه پدافند غیر عامل است.

وی اظهار داشت: سازماندهی تیم های امدادی در بخش درون سازمانی و برون سازمانی و طراحی سناریوهای فرضی بر اساس پراکندگی تهدیدات محیطی، فیزیکی، طبیعی، غیر طبیعی از دیگر مواردی است که از سوی اهالی هلال احمر پیشنهاد می شود.

رئیس کمیته امداد و نجات پدافند غیر عامل استان ادامه داد: گیلان سرسبز را تهديدات طبيعي و غيرطبيعي فراواني احاطه کرده که برای دفاع و پيشگيري از سانحه داشتن آمادگي ضرورتی انکار ناپذیر است که به این مهم باید توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه پدافند غيرعامل تعابير مختلفي دارد، گفت: برنامه ريزي، پيش بيني، شناخت تهديدات، حفظ بقاء، پيشگيري و غیره تعابیر مهم این عرصه را تشکیل می دهد.

خصوصی ثانی با تاکید بر اینکه جمعيت هلال احمر بيش از ساير سازمان هاي متولي با مسئله پدافند غيرعامل ارتباط دارد، افزود: پدافند غيرعامل از وظايف و فعاليت هاي جمعيت هلال احمر استخراج شده و نباید از نقش محوري جمعيت هلال احمر در این حیطه غفلت کرد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه طرح های کارشناسی بر اساس تهدیدات احتمالی دشمن در استان باید تعریف شود، اظهار داشت: وجه تمایز پدافند غیر عامل با مدیریت بحران هوشمند بودن تهیدات و بحران های ایجاد شده از سوی دشمن بوده که تنها در عرصه نظامی نیست.

جواد شفیعی ثابت ادامه داد: محدوه فعالیت های کمیته پدافند غیر عامل در بخش هایی مانند تهدیدات بیولوژیکی، سایبری و غیره بوده که باید هوشمند و جامعه افکن باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین کمیته با حضور مدیران کل دستگاه های مربوطه مانند نیروی انتظامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مرکز فوریت های پزشکی، مخابرات، آبفا، کمیته امداد امام خمینی، برق منطقه ای، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، گاز، فرودگاه و آتش نشانی تشکیل شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر