۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۹۷۰۰
معاون امنیت هسته ای سازمان انرژی اتمی:
معاون حفاظت و امنیت هسته ای سازمان انرژی اتمی از دخالت کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس به سرکردگی آمریکا در فرآیند خرابکاری صنعتی ایران خبر داد و گفت: تمام خرابکاری های سخت افزاری و نرم افزاری هسته ای با همکاری وزارت اطلاعات شناسایی شد.
«اصغر زارعان» روز دوشنبه در دومین روز از هفته دولت در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی که با حضور «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد، افزود: امید دشمن پیش از استفاده از تجهیزات به ناامیدی تبدیل شد.

وی اظهارداشت: با توجه به رویکرد بیگانگان برای کند کردن فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران و تحت الشعاع قراردادن زیرساخت های کشور با هدف توقف این فعالیت ها دستگاه های جاسوسی بیگانگان اقداماتی را علیه ایران در دستور کار قرار داده اند که یکی از فعالیت های بیگانگان با توجه به نیاز صنعت هسته ای به تجهیزات و تامین آنها از خارج کشور خرید هایی است که برای تامین تجهیزات انجام می دهیم.

وی همچنین اظهار داشت: آنها می خواستند روی زیر ساخت های ایران اثر بگذارند.

وی ادامه داد: فعالیت دستگاه های بیگانه در شرایطی انجام می شود که این دستگاه ها و عوامل آنان بر سر راه پیمانکاران و خریداران قرار می گیرند و آنها در صدد هستند در تمامی نقاط کشور در فعالیت های هسته ای ما نفوذ کنند.

معاون حفاظت و امنیت هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران به آزمایشگاهی در نیومکزیکو آمریکا اشاره کرد و گفت: در این آزمایشگاه فرآیند خرابکاری در صنعت هسته ای دنبال می شود که این فرآیند با همکاری بیگانگان میان یکدیگر است.

زارعان تصریح کرد: با توجه به رهنمودهای رییس سازمان انرژی اتمی و هدایت مستقیم وی توانسته ایم در زمینه مقابله با خرابکاری صنعتی صددرصد به صورت نرم افزاری و سخت افزاری و با همکاری مراجع مربوطه از جمله وزارت اطلاعات از این فرآیند جلوگیری کنیم.

وی افزود: همکاران ما در سازمان انرژی اتمی با کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) افتخارات بزرگی را در این زمینه آفریده اند، برای ما مسلم است که کشورهایی مثل آلمان، فرانسه، انگلیس به سرکردگی آمریکا در این فرآیند دخالت دارند و به دنبال اختلال در فعالیت های صلح آمیز هسته ای ما هستند.

معاون سازمان انرژی اتمی یادآور شد: رویکرد بیگانگان در این زمینه ادامه خواهد داشت چرا که آنها به نحوی عمل می کنند که هیچ اتهامی متوجه آن ها نباشد.

زارعان تصریح کرد: رویکرد آنها به فعالیت های هسته ای ایران منحصر نیست بلکه در زمینه های دفاعی، مخابرات و دیگر مراکز حساس و حیاتی کشور این روند وجود دارد.

وی ادامه داد: در عین حال شناسایی خرابکاری در عرصه های مختلف از صنعت هسته ای شروع شده است و با اطلاع رسانی به مراکز دیگر کارگروه هایی در این رابطه ایجاد شده است.

وی همچنین درمورد برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی و استفاده از بدافزارها در سازمان انرژی اتمی گفت: این نمایشگاه به مدت سه ماه برپاست و از تمام دستگاه های مختلف می خواهیم از آن بازدید کنند.

معاون حفاظت و امنیت هسته ای سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: در یک سال گذشته چندین مورد بدافزار داشتیم که شناسایی شدند.

زارعان افزود: یکی از این موارد در پروژه تاسیس کارخانه تبدیل دی اکسید اورانیوم به اورانیوم طبیعی بود که چند روز پیش با حضور رییس سازمان انرژی اتمی راه اندازی شد، اما قبل از راه اندازی چندین بدافزار در آن شناسایی و با خنثی کردن آنها این کارخانه با موفقیت افتتاح شد.

وی همچنین به تاسیس آزمایشگاهی برای بررسی الکترونیک، مواد منفجره، شیمیایی، تجهیزات مرتبط با صنعت هسته ای اظاره کرد و اظهار داشت: این آزمایشگاه در جهت خنثی کردن اقدامات خرابکارانه دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی بیگانه ایجاد شده است.

نخستین نمایشگاه تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی امروز همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور «علی اکبر صالحی» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گشایش یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
0
0
آفرین و خسته نباشید به هوادران پیشرفت و حامیان منافع ملی این سرزمین.
پاسخ