۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۹۶۹۳
روزنامه «هاآرتص» در گزارشی در مورد هدف قرار گرفتن یک فروند هوایپمای بدون سرنشین رژیم‌صهیونیستی در ایران، نوشته است که این پهپاد احتمالا از نوع «هرون» بوده است.
روزنامه «هاآرتص» در گزارشی در مورد هدف قرار گرفتن یک فروند هوایپمای بدون سرنشین رژیم‌صهیونیستی در ایران، نوشته است که این پهپاد احتمالا از نوع «هرون» بوده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز یکشنبه در واکنش به انتشار هدف قرار گرفتن یک فروند پهپاد رژیم‌صهیونیستی در آسمان ایران، نوشت در صورتی که این خبر تائید شود، پهپاد ساقط شده احتمالا از نوع «هرون» یا «هرون تی‌پی» بوده است.

 

 

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران امروز اعلام کرد یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم‌صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفته و سرنگون شده است.

بنا بر این اعلامیه، پهپاد سرنگون‌شده قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز را داشته، که پیش از موفقیت در این کار، هدف قرار گرفته است.

هاآرتص گزارش داده است که مقامات این رژیم‌ تاکنون از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده‌اند.

پهپاد مورد اشاره روزنامه «هاآرتص» از جمله پیشرفته‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین رژیم‌صهیونیستی به شمار می‌آید. «هرون تی‌پی» که «ایتان» نیز خوانده می‌شود، قادر است به مدت 70 ساعت در ارتفاع بیش از 45 هزار پا پرواز کند. برد عملیاتی این پهپاد نیز بیش از 7000 کیلومتر اعلام شده است.

این پهپاد به طول مداومت پروازی معروف است و در ارتفاعی بالاتر از ارتفاع هواپیماهای تجاری پرواز می‌کند. پهپاد «هرون تی‌پی» قابلیت پرواز در تمامی شرایط آب و هوایی را نیز دارد و مجهز به سامانه‌های تیک‌آف و فرود خودکار است.



مدل پیشین این پهپاد نیز «هرون» یا «ماکاتز» نام دارد که قادر است حداکثر 52 ساعت در ارتفاع 35 هزار پایی پرواز کند. حداکثر سرعت این پهپاد نیز بیش از 200 کیلومتر در ساعت است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، مقامات نظامی اسرائیل پیشتر، این دو مدل پهپاد را برای انجام عملیات‌های جاسوسی در ایران و دیگر کشورها، مناسب توصیف کرده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر