۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۹۶۵۹
امام جمعه مشهد مقدس گفت: رهبری فرهنگ را مهم تر از اقتصاد می دانند و در حالیکه با توجه به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ باید عزم مسئولین در تقویت جبهه فرهنگی باشد، متاسفانه در برنامه‌های فرهنگی وابسته به برخی جریان‌ها پرده‌دری‌هایی را شاهدیم.
آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های این هفته و در کنار مضجع نورانی حضرت امام رضا (ع) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) گفت: رهبری فرهنگ را مهم تر از اقتصاد می دانند و در حالی که با توجه به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ باید عزم مسئولین در تقویت جبهه فرهنگی باشد متاسفانه در برنامه‌های فرهنگی وابسته به برخی جریان‌ها پرده‌دری‌هایی را شاهدیم که شاید اگر امسال را سال بی‌فرهنگی نامگذاری می‌کردند به این حد نمی‌رسید.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: پرده‌دری‌های فرهنگی یکی از ابزارهای فتنه‌انگیزی دشمن است و وقتی دشمن پشتوانه مردمی این نظام را می‌بیند برای برچیدن سفره انقلاب از زیر پای مردم راه پرده‌دری فرهنگی را در پیش گرفته است.

وی تاکید کرد: قدرت‌طلبی باعث شده که برخی مسئولین در خط این پرده‌دری‌های فرهنگی قرار گیرند. لذا بصیرت در درجه اول برای مسئولین لازم است و به صرف اینکه یک اقلیت لائیک به آنها بها دادند نباید ابزار پرده‌دری فرهنگی شود.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: دو نقطه در تحلیل سیره سیاسی امام صادق(ع) وجود دارد، یکی بصیرت‌افزایی در برابر فتنه و دیگری مقاومت در خط استکبارستیزی است.

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین این مسئله افزود: وقتی بنی‌عباس حکومت تشکیل دادند دو قائمه برای حکومت‌شان در نظر گرفتند یکی قائمه نظامی و دیگری سیاسی که با تثبیت حکومت به این نتیجه رسیدند که این دو قائمه را از بین ببرنند تا برای آنها خطرآفرین نشود.

آیت الله علم الهدی گفت:  اولین نتیجه فتنه، ریزش قدرت ها و نیروها در جامعه دینی است و مشکل امروز ما این است که درمقابل استکبار با بلای فتنه مواجهیم دشمن بعد از اینکه تمام مبارزات علیه ما را بی‌نتیجه دید با سلاح فتنه وارد عمل شد.

امام جمعه مشهد گفت: این امر که متاسفانه با تساهل و تسامح بعضی مسئولین نظام مواجه شده در حالی که مسلمان و انقلابی و ولایی‌اند بی‌آنکه متوجه باشند به کمک دشمن آمده‌اند.

وی ادامه داد: بزرگترین نشانه نبوغ بشر تا به امروز این بوده که نیروی حاصل شده از شکافتن اتم را که می‌تواند برای خدمت به بشر به استخدام درآید در ساخت بزرگترین سلاح نابود کننده بشری به کار می‌برد.

آیت الله علم الهدی گفت: کاری که امام صادق (ع) و امام باقر (ع) انجام دادند این بود که انحراف اسلام را که آن موقع می گفتند تز اسلام تز قدرت است را از بین بردند.

وی افزود: نتیجه اصلاح این انحراف باعث یک انقلاب فرهنگی در اسلام و باعث تغییر برخورد جهانیان با اسلام شد و همین باعث تربیت شدن چهارهزار شاگرد در مکتب امام صادق (ع) شد.

خطیب جمعه مشهد گفت: جامعیت علمی امام صادق (ع) بود که دشمنی بنی عباس را نسبت به ایشان در پی داشت و این جامعیت علمی موقعیت سیاسی آن زمان تلالو یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با تغییر دید جهانیان به اسلام و با ایجاد یک انقلاب فرهنگی، مردم حکومت بنی عباس را یک جریان زورگو شناختند و همین باعث شد بنی عباس به سرسخت ترین دشمن ایشان تبدیل شود.

آیت الله علم الهدی گفت: نخبگان، علما اندیشمندان، دانشمندان و نخبگان فکری بشر نمی‌توانند مبدأ تغذیه برای روح، فکر و جان انسان‌ها در خط خلیفه‌اللهی قرار بگیرند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اینان از این جهت نمی تواند چرا که آنچه که دانشمندان می‌گویند بر اساس حدس است، و دیگر این‌که جریان علم مادی بشر درحرکت انسان و جهان به‌سوی تکامل نیست، بشر ممکن است نبوغ فکری بالایی داشته باشند اما بزرگ‌ترین حد نبوغ فکری بشر این است که دل ذره اتم را بشکافد، نیروی داخل اتم را کشف کند و آن نیرویی که در جهت و راستای رشد و تعالی انسانیت قابل‌ استفاده است را گزینش کند و بزرگ‌ترین سلاح پودر کننده و نابودکننده بسازد و انسان را از بین ببرد.

 وی ادامه داد: مسلمانانی که همه‌چیز را در قدرت، لبه تیز شمشیر و نیروی حاکم می‌دیدند، با تاثیر از مکتب امام صادق (ع) آمدند همه‌چیز اسلام را در علم، فهم و  فکر و اعتقاد و کلام و فلسفه و فقه و اصول و مبانی اعتقادی دینی و سازندگی‌های فکری اسلامی دیدند.

وی گفت: مردم از اسلام زور و سرنیزه و شمشیر نمی‌خواستند، مردم از اسلام مبدأ تغذیه فکر و روح و جان می‌خواستند و او منحصر در وجود اقدس امام صادق (ع) بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر