۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۹۶۴۴
با تشریح نتایج بازدید رییس‌جمهور از پژوهشگاه «رویان»
رییس جهاد دانشگاهی ضمن تشریح نتایج بازدید اخیر رییس‌جمهور از «پژوهشگاه رویان» و دستاوردهای این نهاد، بر لزوم بازمهندسی نظام ملی علم،‌ فناوری و نوآوری کشور تاکید کرد.

دکتر حمیدرضا طیبی در تشریح نتایج این بازدید همچنین گفت: هدف از انجام این بازدید، آشنا شدن رییس‌جمهوری با دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، پژوهش و فناوری، آموزش و تسهیل‌ اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و تشریح توانمند‌ی این نهاد برای پذیرش مسوولیت‌های بزرگ‌تر در برنامه‌ی پیشرفت کشور بود.

طیبی افزود: در این بازدید ابتدا رییس جمهور با دستاورد‌های علمی و فناورانه پژوهشگاه رویان در حوزه پزشکی و سپس با بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی با برخی از فناوری‌های تولید شده توسط جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مهندسی، پزشکی، کشاورزی، علوم پایه، محیط زیست، هنر و علوم انسانی و اجتماعی آشنا شده و در ادامه‌ بازدید از نمایشگاه در جریان فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های فرهنگ، آموزش و اشتغال و کارآفرینی قرار گرفت.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به دیدار رییس‌جمهور با مدیران و پژوهشگران جهاد دانشگاهی در سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان گفت: در این دیدار، این نکته از سوی جهاد دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفت که با توجه به محدودیت منابع مالی کشور در حوزه پژوهش باید اجرای برنامه‌های پژوهشی و فناورانه به صورت ماموریت محور توسط دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا شده و از انجام کارهای موازی پرهیز و از سایر گزینه‌ها مثل تجمیع خرید‌های خارجی جهت گرفتن امتیاز انتقال تکنولوژی از شرکت‌های خارجی در مقابل واگذاری بخشی از بازار به آنها استفاده شود. همچنین ماموریت‌های پیشنهادی برای جهاد دانشگاهی نیز جهت پذیرفتن اجرای آنها با استفاده از تمام توانمندی کشور نیز به اطلاع رییس‌جمهور رسید.

طیبی در مورد مطالب اصلی بیان شده در سخنرانی رییس جمهور در جمع مدیران و پژوهشگران نیز گفت: اشاره رییس جمهور به اهمیت فرهنگ جهادی و دستاوردهای آن، اهمیت توسعه علمی و فناورانه در برنامه‌ی پیشرفت کشور، تامین بودجه‌های پژوهشی پروژه‌ها و در نهایت لزوم برگزاری نشست‌های مشترک بین معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس جهاد دانشگاهی به ویژه حضور رییس‌جمهور در جلسه اول جهت بررسی مسائل و مشکلات حوزه علم و فناوری و لزوم تقسیم کار ملی در این حوزه از نکات و دستاوردهای این دیدار بودند.

رییس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: نظام ملی علم، فناوری و نوآوری کشور نیاز به یک بازمهندسی جدی دارد تا مسیر تولید علم تا تبدیل آن به ثروت هموار شود. در کشور ما فاقد برنامه‌ی مدون و شفاف در زمینه‌ی تجاری‌سازی فناوری هستیم و امیدواریم جلسات توصیه شده توسط رییس‌جمهور فرصت خوبی برای پرداختن به این موضوع استراتژیک کشور باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر