۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۹۶۳۵
با حضور فرمانده قرارگاه و رئیس سازمان صورت پذیرفت:
در نشست مشترک سردار غلامرضا جلالی و امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی ، تفاهمنامه همکاری میان این دو سازمان به امضا رسید.
سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور در نشست مشترک خود با فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) که به منظور امضای تفاهم نامه همکاری برگزار شد، اظهار داشت: : امروز دشمن به صورت یکپارچه در حال انجام اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. 

وی تصریح کرد: ما امروزه نیازمندیم بخش‌های مختلف دفاعی‌مان را در برابر تهاجم همه جانبه دشمن هماهنگ کنیم.  
 
سردار جلالی اظهار داشت: امروزه دشمن با استفاده از دکترین قدرتمند هوشمند در تلاش است به کشور ما همانطور که وزیر سابق امورخارجه کشور آمریکا گفت ضربه بزند که ما امروز با به کارگیری پدافند هوشمند برآن شدیم که در مقابل این تهاجم ایستادگی کنیم. 

وی بیان داشت: پدافند هوشمند باعث برقراری حداکثر تعامل برای دفاع از کشور است.   
 
سردار جلالی افزود: دفاع از کشور در برابر تهدیدات هوایی برعهده قرارگاه پدافند هوایی است و تهدیدات علیه زیرساخت‌های کشور برعهده پدافند غیرعامل است که هر دو برای پیشرفت کشور نیازمند هماهنگی و همسویی هستند که با نگاه مثبت و سازنده فرمانده محترم قرارگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیا توانستیم تفاهم‌نامه اجرایی در محورهای اعمال ملاحظات پدافندی بر ساخت زیرساخت‌های کشور اعمال کنیم تا بتوانیم نقاط ضعف هم را بپوشانیم و از نقاط قوت همدیگر استفاده کنیم.  
 
وی گفت: در نقاط حیاتی و حساس مثل نیروگاه‌های فردو و نطنز با بهره‌گیری از سیستم پدافند هوشمند و سیستم دفاعی هوشمند پایداری و ثبات را برای این نقاط به ارمغان بیاوریم که این محور عملیاتی استفاده از پدافند هوشمند است.  
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در محور آموزش و پژوهشی پدافند هوشمند تلاش شده است که تجربه‌های هم را با هم به تعامل بگذاریم تا موجب پیشرفت و تعالی کشور در عرصه دفاعی شود.
 
سردار جلالی اظهار داشت: در حوزه سایبری و پدافند الکترونیکی نیز کارگروهی تشکیل شده تا بتوانیم سیستم دفاعی کشور را از هر لحاظ منسجم‌تر کنیم.  
 
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی نیز با بیان اینکه همکاری پدافند هوایی و پدافند غیرعامل سابقه داشته است، اظهار کرد: همکاری این دو پدافند موجب ایجاد دفاع منسجمی شده است. سازمان پدافند غیرعامل کشور عنصری مکمل برای دفاع منسجم است و پدافند هوایی نیز عنصر مکمل پدافند غیرعامل است. این دو از هم جدایی ناپذیر هستند و رهبری هم بر همکاری این دو نیرو تأکید کرده اند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا همچنین اظهار کرد: در صورت جدایی این دو پدافند دفاع منفعل، دست بسته، با ریتم بالا و پرهزینه خواهد بود.

اسماعیلی گفت: دفاع عامل و غیرعامل در کشور برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند پدافند هوایی خط مقدم نیروهای هوایی است و پدافند غیرعامل نیز باید همچون شعله ای بلند شود، هستند.

وی افزود: با امضای این تفاهمنامه این همکاری انسجام و همسویی پدافند هوایی و پدافند غیرعامل افزایش می یابد.

در پایان تفاهم‌نامه همکاری بین دو نهاد فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) و سازمان پدافند غیرعامل کشور به امضاء رسید.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر