۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۹۶۲۳
قائم مقام سازمان امداد ونجات:
قائم مقام سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه پدافند غیرعامل ضرورتی برای مقابله با هرگونه تهدید است، گفت: استفاده از کلیات این دفاع غیرنظامی برای اداره کشور در زمان صلح و جنگ و مدیریت حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت کارایی داشته و حائز اهمیت است.
«مجتبی سیف» افزود: با برگزاری دومین نشست مشترک سازمان های امداد و نجات جمعیت هلال احمر و پدافند غیرعامل کشور با حضور مدیران دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح نیروهای مسلح، قرار شد تا در این نوع دفاع غیرنظامی بر تمرکز مدیران عملیاتی دو سازمان بر بهبود وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده هنگام وقوع حوادث یادشده در کشور تاکید بیشتر شود.

وی با اشاره به سیاست های کلی نظام در ارتباط با پدافندغیرعامل خاطرنشان کرد: تاکید بر پدافند غیرعامل موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری مواضع غیرنظامی در برابر تهدیدات احتمالی ناشی از وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه و نظایر آن خواهد شد.

قائم مقام سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: رعایت اصول توانمند سازی استحکامات از ضروریات ضوابط پدافند غیرعامل در خدمات رسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی و غیر مترقبه محسوب می شود و با بکارگیری آن می توان به میزان بالایی در کاهش آسیب های ناشی از آن موفق عمل کرد.

سیف، طبقه بندی مراکز و تاسیسات حائز اهمیت به عنوان هایی چون مراکز «حیاتی»، «حساس» و «مهم» را از جمله طبقه بندی های موثر در پدافند غیرعامل دانست و گفت: سازمان های مختلف می توانند با بررسی مسایل مرتبط با این مساله، راهکارهای مناسب را هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه اتخاذ کنند.

این مقام مسوول در سازمان امداد ونجات همچنین با تشریح نقش پدافند غیرعامل در زمان وقوع انواع حوادث طبیعی و غیر مترقبه افزود: این نوع پدافند فقط در زمان جنگ کارایی ندارد و در بسیاری از کشورها که در آنها وضعیت صلح حاکم است، این مسایل برای کاهش مخاطرات حوادث یادشده لحاظ می شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل باید بتواند سیستم کشور را در برابر تهدیدات خارجی ناشی از حمله ناگهانی دشمن، حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت پایدار کند و میزان آسیب های وارده به تاسیسات را کاهش دهد.

سیف با بیان اینکه باید زمینه آسیب پذیری در تاسیسات مرتبط با پدافند غیرعامل را شناسایی کرد، گفت: برخی مراکز مرتبط باید از لحاظ استعداد انسانی و جمعیتی برای مقابله با آسیب های احتمالی حوادث طبیعی و غیرمترقبه مورد مطالعه جدی قرار گیرد.

وی افزود: اداره نیازهای نیروهای مسلح، اداره مردم و شهروندان، اداره دستگاه ها و اولویت بندی نیازهای مردم از مهمترین مصادیقی است که در پدافندغیرعامل در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه لحاظ می شود.

قائم مقام سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن مصوبات دومین نشست مشترک سازمان های امداد ونجات و پدافند غیرعامل کشور، بیشترین آمادگی را در برابر تهدیدات احتمالی ناشی از وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد، دامنه همکاری های سازمان امداد ونجات و سازمان پدافند غیرعامل کشور بویژه با حضور نیروهای مسلح کشور در خصوص امداد و نجات بسیار بیشتر از گذشته شود.

دومین نشست مشترک سازمان های امداد ونجات جمعیت هلال احمر و پدافند غیرعامل با هدف ارتقای سطح همکاری های مشترک دو سازمان و نیروهای مسلح در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه امروز(یکشنبه) در ساختمان شماره دو سازمان امداد ونجات برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر