۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۹۶۱۱
سردار جلالی:
فرمانده قرارگاه دفاع سایبری کشور گفت: جای دیپلماسی پدافند سایبری در دفاع حقوقی و قانونی از منافع ملی و حیاتی کشور در فضای سایبری در بسته سیاست خارجی کشور خالی است.
سردار دکترغلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش سفرا و کارداران جمهوری اسلامی پیرامون تهدیدات و تغییر ماهیت آن ها و به کارگیری کلیه مولفه های قدرت ملی توسط دشمن کشور متخاصم بر علیه کشور بیان و اظهار داشت: با توجه به رویکرد دشمن در به کارگیری هوشمندانه همه ظرفیت ها و امکانات برای مقابله با کشور جمهوری اسلامی ایران باید به طور هوشمندانه و با بکارگیری همه ظرفیت ها و استحکام بخشی درونی نظام، قدرت بازدارندگی خود در همه زمینه ها را ارتقاء بخشیده و با ایجاد و انسجام و هماهنگی ،کشور را در مقابل کلیه تهدیدات و اقدامات دشمن مصون نماییم.

وی هوشمندی در پدافند غیرعامل را حداکثر هماهنگی، بهره وری و هم افزایی همه مولفه های قدرت ملی کشور با رویکرد درونی سازی و استحکام بخشی به آنها در جهت مقابله با استراتژی قدرت هوشمند دشمن ذکر کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور در ادامه به ظهور قدرت سایبری در جهان بعنوان بخشی از قدرت ملی و قطاعی از دایره مولفه ی قدرت ملی کشور ها بیان و تاکید کرد که تولید باز دارندگی در فضای سایبری نیازمند سه مولفه اساسی ؛آسیب ناپذیری کشور در فضای سایبری در برابر تهدیدات سایبری دشمن،تولید قدرت پاسخ به تهاجم سایبری دشمنان و تولید قدرت پشیمان کنندگی دشمن در این تهدید است

جلالی در ادامه گفت: دفاع از منافع ملی و حیاتی کشور در فضای سایبری نیاز به باز تعریف این منافع در فضای سایبر و ایجاد اجماع ملی در این حوزه دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور تاکید کرد؛ جای دیپلماسی پدافند سایبری در دفاع حقوقی و قانونی از منافع ملی و حیاتی کشور در فضای سایبری در بسته سیاست خارجی کشور خالی است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد:تعریف حوزه قلمرو در سرزمین جمهوری اسلامی در فضای سایبری و تعریف اجماعی منافع ملی در فضای سایبری و تعیین سازگار دفاع حقوقی و قانونی در منافع ملی در برابر تهدیدات و تهاجمات سایبری دشمن از جمله ضرورت های سیاست دیپلماسی پدافند سایبری کشور می باشد.

در پایان به سئوالات سفرا و کارداران در خصوص اقدامات و حوزه سایبری پاسخ داده شد .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر