۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۹۵۶۰
کنفرانس بین المللی نیارش شهر پایا آذرماه 93 از سوی موسسه سفیران فرهنگی مبین در تهران برگزار می شود .
به نقل از روابط عمومی کنفرانس:توسعه پایدار با الگوهای فرهنگ و تمدن اسلامی، امروزه از مباحث مهم نظریه پردازان و معماران برجسته ایرانی در شهرسازي مدرن می باشد، كه بخشی از تولیدات دانش بنیان مجامع علمي ایران و جهان را به خود معطوف ساخته؛ لذا موسسه سفیران فرهنگی مبین در  راستاي رسالت ها و فعاليت هاي علمی پژوهشی اقدام به فراخوان مقاله کنفراس علمي و تخصصي نیارش شهر پایا تا پایان آبانماه سال 1393 نموده است.

معرفی آخرین دستاوردهای علمی _ پژوهشی دانشمندان دانش معماری با نمایه سازی آنها در پایگاه های استنادی ایران و جهان، هم افزایی میان انديشمندان، متخصصان عمران، معماری وشهرسازی با مقامات و مسئولین مدیریت شهری و شهرسازی درحوزه پایداری، ارائه ی راهکارهای موثر و پایدار در برون رفت از چالش های عمران ، معماری ، شهرسازی و محیط زیست و مشکلات ساخت و سازهای شهری از اهداف برگزاری این کنفرانس می باشد.

از مهمترین محورهای کنفرانس نیز می توان به 1_مدیریت، برنامه ریزی شهری و توسعه پایدار2_شهرسازی و توسعه شهری پایدار3_معماری پایا4_فرهنگ، پایداری اجتماعی، مدیریت شهری و معماری5_معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی پایدار6_عمران و پایداری7_سازه و بهسازی لرزه ای8_مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در معماری و شهرسازی9_منظر شهری و توسعه پایدار10_مرمت، احیا و نوسازی آثار فرهنگی تاریخی اشاره کرد .
 
علاقمندان به شرکت در این کنفرانس می توانند مقالات خود را تا 30 آبان 93 به دبیر خانه این همایش از طریق سامانه  science1404.com   ارسال کنند و حداکثر تا دوازده  روز کاری بعد از ارسال مقاله، نتایج داوری اعلام خواهد شد .

از ویژگی های کنفرانس های موسسه سفیران فرهنگی مبین،   جامع بودن محورهای همایش بر اساس فصول آموزشی دانشگاه ها، نیاز روز جامعه و همراهی با گفتمان مردم و مسئولین ، اعتبار بالای علمی همایش با  همکاری مجامع علمی معتبراز قبیل: دانشگاه ها، انجمن های علمی، فصلنامه های پژوهشی و پارک های علم و فناوری  می باشد.

سایر ویژگی های این کنفرانس ، نمایه شدن مقالات در پایگاه معتبر بین المللی از قبیل: پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) ، پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران  (IRANDOC)  و مرکز علمی جهاد دانشگاهی  (SID)  و سیویلیکا  (CIVILICA)  می باشد. همچنین موسسه  سفیران فرهنگی مبین  با داشتن کادر علمی گسترده، این امکان را فراهم آورده است که مقالات در حداکثر دوازده روز کاری  داوری گردند و با صدور گواهینامه معتبر در حداکثر یکهفته به دو زبان فارسی و انگلیسی اقدام به پذیرش مقاله محققان و پژوهشگران نماید، از دیگر ویژگی های این کنفرانس اخذ استاندارد بین المللی شاپا  (ISSN)  از کتابخانه ملی ایران  جهت انتشار مجموعه مقالات به صورت دو ماهانه که باعث ثبت جهانی مجموعه مقالات و اعطاء امتیاز مضاعف برای پژوهشگران دانشگاهی خواهد شد .

در پایان یکی دیگر از ویژگی های این کنفرانس ، الکترونیکی بودن تمامی فرآیندهای کنفرانس  در سامانه   science1404.com   که شامل ارسال مقاله، پذیرش مقاله، صدور گواهینامه، انتشار مجموعه مقالات، برگزاری کنفرانس تحت وب منجر به عدم الزام به حضور فیزیکی افراد در روز کنفرانس  خواهد شد و باعث گسترش و ترویج این دانش خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر