۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۹۵۵۴
معاون شرکت ارتباطات زیرساخت :
معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از راه اندازی یک سیستم جدید برای اعلام و پیگیری خرابی های زیرساختی کشور در حوزه اینترنت با هدف اصلاح ساختارهای فعلی شبکه خبر داد و گفت: با به کارگیری این سیستم شاهد افزایش سرعت اعلام خرابی و کاهش زمان رفع آن خواهیم بود که ارتقای کیفیت را برای کاربران نهایی به همراه خواهد داشت.

حسن کریمی با اشاره به همکاریهای در حال انجام میان شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکتهای ارائه دهنده اینترنت برای رفع مشکلات اینترنت گفت: یکی از اقدامات مهم انجام شده در جهت تقاضای شرکتهای اینترنتی، راه اندازی سیستمی تحت وب بود که شرکتهای اینترنتی بتوانند وضعیت خرابی های شبکه را با سازوکارهای مناسبتری گزارش کنند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این اعلام خرابی ها و درخواست برای رفع آن از طریق سیستم CRM - مدیریت ارتباط با مشتری - صورت می گرفت افزود: در این سیستم شرکتهای اینترنتی به عنوان مشتریان اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت باید با این مرکز ارتباط برقرار می کردند و درخواست آنها از طریق یک تلفن هوشمند ضبط و پیگیری می شد اما در حال حاضر با راه اندازی سیستمی جدید، شرکتهای اینترنتی برای اعلام خرابی به صفحه وب وصل شده و مشکل خود را اعلام می کنند که در این صفحه می توانند اقدامات انجام شده مربوط به خرابی شبکه را پیگیری کرده و بررسی های زیرساخت را مشاهده کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه این سیستم در جهت کاهش زمان رفع خرابی شبکه و اقدامات صورت گرفته در زمینه درخواست شرکتهای اینترنتی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت راه اندازی شده است تصریح کرد: در این روش گزارش گیری به صورت همیشگی در دسترس خواهد بود و سرعت رفع خرابی افزایش می یابد.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه عدم اطلاع رسانی از وضعیت خرابی شبکه یکی از مواردی بود که شرکتهای اینترنتی آن را دلیلی بر عدم کیفیت مناسب اینترنت اعلام می کردند اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این سیستم شاهد افزایش کیفیت خدمات دهی در حوزه اینترنت به کاربران نهایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این سیستم، خرابی های مقطعی ظرف مدت زمان چند دقیقه قابل پیگیری و انجام خواهد بود افزود: در این سیستم مشخص خواهد شد قطع ارتباط و اختلال در کیفیت شبکه ناشی از کدام یک از پارامترها مانند قطع فیبرنوری خواهد بود.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: این سیستم به صورت آزمایشی هم اکنون در اختیار چند شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت قرار گرفته است و قرار است تا پایان این هفته در اختیار تمامی شرکتهای اینترنتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این سیستم 24 ساعته و در دسترس خواهد بود گفت: ریز اقدامات انجام شده برای خرابی های شبکه و قطع و وصل لینکها و اقدامات توسعه ای در این سیستم برای شرکتهای اینترنتی به صورت لحظه به لحظه قابل مشاهده خواهد بود.

مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر