۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۹۵۳۶
کارشناسان سطح امنیتی اپلیکیشن مسنجر فیس‌بوک را پایین می‌دانند و نسبت به استفاده از آن هشدار می‌دهند.
به نقل از لوکالسیر کاربران فیس بوک در حال حاضر برای ارسال و دریافت پیام در شبکه‌های اجتماعی  نیاز نصب نرم افزار موبایلی مسنجر این سایت دارند. این شرکت می گوید که کارکرد این برنامه مانند پیام کوتاه موبایل است و به کاربران امکان دسترسی سریع به پیام‌ها را در تلفن همراه می‌دهد در عین حال که امکان به اشتراک گذاشتن عکس ها، فیلم ها  در حین مکالمه را فراهم می‌کند.

اما برخی از کاربران راه‌اندازی این امکانات بلافصله بعد از کسب مجوز از دستگاه اندوریدی را راهی برای نفوذ به اطلاعات شخصی‌شان از جمله دفترچه تلفن، فیلم‌ها و عکس‌ها می‌دانند.

فیس‌بوک می‌گوید بسیاری از برنامه‌ها نیاز به اجازه برای اجرا بر روی اندروید دارند و اندروید زبان مورد استفاده را کنترل می‌کند و اطمینان می‌دهد که این به معنای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر نیست.

اما اندی مک‌لافلین کارشناس امنیت اطلاعات می‌گوید که این نرم‌افزار کاملا تلفن همراه کاربر را تحت کنترل می‌گیرد. وی می‌گوید: این برنامه می‌تواند به عکس‌ها، تماس‌های صوتی، پیام‌ها و در کل تمام اطلاعات کاربر دسترسی داشته باشد که البته هیچ یک از آنها بدون اجازه شما انجام نمی‌شود.

این نگرانی‌ها درباره برنامه مسنجر موبایلی فیس بوک بسیار بیشتر از از اپلیکیشن اصلی فیس‌بوک وجود دارد. کارشناسان سطح امنیتی این نرم‌افزار را پایین می‌دانند و نسبت به استفاده از آن هشدار می‌دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر