۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۹۵۲۶
متقیان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم گفت: می‌توان قرارگاه پدافندغیرعامل فرهنگی کل کشور در استان قم راه اندازی شود چراکه قم قطب مذهبی کشور است و این ظرفیت را دارد که باوجود مراجع و مراکز و حوزه‌های علمیه مغز متفکر نظام اسلامی کشور شد و به سایر استان‌ها پرتوزایی کرد.
مهدی متقیان در دیدار با تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) که ظهر یکشنبه در دفتر تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، ضمن اشاره به فعالیت پدافند غیرعامل بیان کرد: بشر از آغاز خلقت نیاز به حفاظت از خود داشته و دفاع به صورت غیرنظامی شکل می‌گرفته و به صور مختلفی چون پناه گرفتن در کوه‌ها و ایجاد سپر از خود دفاع می‌کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: پدافند غیرعامل در عصر حاضر شکل جدیدی به خود گرفته که 2 نوع تهدید برای انسان وجود دارد یکی بلایا و تهدیدات طبیعی است که حدود 50 نوع تهدید وجود دارد و تمام کشور‌ها از این تهدیدات بی‌بهره نیستند و نوع دوم تهدیدات که بسیار مهم‌تر و پرمخاطره‌تر است تهدیدات انسان است که هرجامعه را باهر فکر و عقیده ای به خطر می‌اندازد و انسان می‌تواند با حرکت در راستای مرزهای دانش و افزایش علم و آگاهی خود تهدیدات را مهار کرده و کاهش دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم تصریح کرد: باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و با استفاده از رهنمودهای ایشان وجود پدافند غیرعامل امری همیشگی و لازم است و باید تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص مورد استفاده قرار گیرد.

متقیان افزود: فرماندهی نیروهای پدافند غیرعامل کشور با سردار فیروزآبادی بوده که ریاست شورای آن برعهده سردار جلالی است و در هر استان ریاست این نهاد بر عهده استاندار آن استان است و هر استان هشت عضو دارد.

تشکیل 11 کارگروه در استانها

وی ادامه داد: 11 کارگروه در استان‌ها تشکیل شده که وظیفه آنها رصد، پالایش و رسیدگی به تهدیدات موجود در استان است و موجب پایداری منطقه‌ای و ملی شده و آن را افزایش می‌دهد.

رئیس قرارگاه پدافند هسته‌ای (رافع) استان تصریح کرد: موضوعات مختلفی در این خصوص مورد بررسی قرار می‌گیرد که از جمله کارگروه‌های اقتصاد، عمران، فرهنگ، سیاست، کارگروه امنیتی و انتظامی، کارگروه آب، تجارت، صنعت و معدن، اجتماعی و ارتباطات که فناوری اطلاعات و سایبری استان را زیرنظر قرار داده، کارگروه کشاورزی، بهداشت و سلامت، بیولوژیک (شامل عملیات زیست محیطی می‌شود) است که پدافند غیرعامل فرهنگی به تازگی شکل گرفته است.

متقیان خاطرنشان کرد: کلیه کارگروه‌ها موضوعات خود را بررسی و رصد می‌کنند که سه قرار‌گاه ویژه در استان‌ها با مصوبه دولت ایجاد شده که قرارگاه سایبری به ریاست سردار فیروزآبادی که سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی را رصد می‌کند، قرارگاه زیستی به ریاست استاندار هر استان که دبیری آن با پدافند غیرعامل است و درخصوص مسائل دام و غله و زیست محیط است و پدافند رافع یا پرتوی که رصدگر سایت‌های هسته است و وظیفه تامین امنیت هسته‌ای و رفع آلودگی‌های هسته‌ای را دارد و ریاست آن با استانداری است.

وی اظهار داشت: اگر امنیت روانی جامعه تامین شود بسیاری مشکلات حل می‌شود و پیشنهادی مطرح است که کشور به لحاظ نظامی و موادغذایی محکم و امن شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم تاکید کرد: می‌توان قرارگاه پدافند غیرعامل فرهنگی کل کشور در استان قم راه اندازی شود چراکه قم قطب مذهبی کشور است و این ظرفیت را دارد که باوجود مراجع و مراکز و حوزه‌های علمیه مغز متفکر نظام اسلامی کشور شد و در سایر استان‌ها و شهرهای کشور پرتوزایی کرد و مثمر ثمر بود و بتوان این امانت را به درستی با دست مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی آن صاحب الزمان تحویل داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر