۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۹۵۰۸
مقامات چینی، دو شرکت آمریکایی سمانتک و روسی کسپراسکی را به علت نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی از فهرست شرکت‌های نرم افزاری مجاز به فعالیت در این کشور حذف کردند.
به نقل از تلگراف، هر دو شرکت نرم افزارهای ضدویروس عرضه می‌کنند ولی از این پس مجاز به بازاریابی و فروش محصولات در چین نیستند. منابع خبری می‌گویند چین قصد دارد استفاده از فناوری‌های خارجی را در داخل این کشور محدود کند و برای تامین نیازهای خود در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت رایانه‌ها به تولیدات بومی که از ماهیت آنها مطمئن است، تکیه کند.

بر اساس اعلام دولت چین از این پس صرفا خرید محصولات امنیتی و ضدویروس از پنج شرکت چینی مجاز است. این پنج شرکت عبارتند از Qihoo 360 Technology Co، Venustech، CAJinchen، Beijing Jiangmin و  Rising.

این اولین بار نیست که دولت چین استفاده از محصولات فناوری خارجی را در این کشور محدود می کند. کارشناسان معتقدند افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی دولت آمریکا از کاربران محصولات فناوری خارجی به شدت چینی‌ها را نگران کرده و آنها که نگران سرقت اسرار کشور هستند سعی می‌کنند با عدم استفاده از تولیدات سخت افزاری و نرم افزاری خارجی و به خصوص آمریکایی با مشکل یاد شده مقابله کنند.

قبل از این آی بی ام، سیسکو و مایکروسافت هم برای فروش محصولات خود در چین با مشکلاتی مواجه شده بودند و از جمله در ماه می اعلام شد که ادارات دولتی در چین حق استفاده از ویندوز 8 را ندارند. هدف از این کار حفظ امنیت کاربران اعلام شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر