۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۹۴۸۴
مایکروسافت حکم قضایی جدیدی را از یک دادگاه آمریکایی دریافت کرده که به موجب آن موظف خواهد بود اطلاعات ایمیل‌های کاربرانش را در ایرلند افشا کند.
به نقل از سیلیکون ریپابلیک، صدور این حکم رویه بی‌سابقه‌ای را در نظام قضایی آمریکا ایجاد خواهد کرد و شهروندان کشورهایی به غیر از آمریکا را که از خدمات شرکت‌های آمریکایی استفاده می‌کنند دچار مشکل خواهد کرد، زیرا بر اساس حکم دادگاه مقامات آمریکایی می‌توانند بدون دردسر حریم شخصی کاربران خارجی این خدمات را نقض کنند.

صدور این حکم با قوانین محلی ایرلند در تناقض است، زیرا بر اساس قوانین مذکور این اطلاعات بدون موافقت و حکم دادگاه‌های ایرلند قابل افشا یا انتقال به کشورهای ثالث نخواهد بود. ایرلند چنین استنباط می کند که علت این امر دفاع از حقوق شهروندان این کشور است.

لورتا ای پرسکا قاضی نیویورکی که این حکم را ارائه کرده هیچ استثنایی در حکم خود قائل نشده و انتقال کل اطلاعات مربوط به کاربران ایمیل‌های مایکروسافت که بر روی سرورهای ایرلندی ذخیره شده را مجاز اعلام کرده است. وی علت این درخواست را رسیدگی به یک پرونده قاچاق مواد مخدر دانسته است.

در ماه می اف بی آی هم درخواست مشابهی را از شرکت مایکروسافت مطرح کرده بود که این شرکت توانست با مراجعه به دادگاه و با استناد به قانون اساسی آمریکا در برابر خواست پلیس فدرال آمریکا مقاومت کند. اما مشخص نیست که این بار هم موفق به چنین کاری شود.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930511000398#sthash.XG3Coh3I.dpuf

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر