۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۹۳۱۰
اسنودن فاش کرد
بر اساس اسناد تازه انتشار یافته "ادوارد اسنودن " پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، این آژانس از سال 2013 با عربستان سعودی برای جاسوسی نظامی از ایران همکاری می‌کرده‌است.
به  نقل از راشاتودی، اسناد تازه انتشار یافته "ادوارد اسنودن"، تحلیلگر سابق سیا و افشاگر جاسوسی‌های آمریکا نشان می‌دهند آژانس امنیت ملی آمریکا از سال 2013 با وزارت‌‌خانه‌های کشور و دفاع عربستان سعودی همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه جاسوسی داشته است.

 اسنودن روزگذشته یک یادداشت فوق‌سری آژانس امنیت ملی آمریکا را برای پایگاه خبری "اینترسپت"، پایگاه اختصاصی افشای جاسوسی‌های آمریکا فرستاده است. این یادداشت از روابط مخفیانه آمریکا و عربستان سعودی و همکاری‌های دو کشور برای جاسوسی از نیروی نظامی ایران پرده برمی‌دارد.

در این سند ذکر شده است: "بعد از جنگ خلیج (فارس) در سال 1991 آژانس امنیت ملی روابط بسیار محدودی با عربستان در زمینه اطلاعات سیگنال (سیگنیت) داشت، اما اکنون این نهاد دوران احیای این روابط را تجربه می‌کند."

بر اساس این گزارش در این سند همچنین آمده است آژانس امنیت ملی آمریکا هشدارهای مربوط به تروریسم و تهدیدات تروریستی را به عربستان سعودی ارائه می‌داد  و  همچنین فناوری‌های پیشرفته جاسوسی برای وزارت کشور عربستان فراهم می‌کرد و از سوی دیگر از وزارت دفاع عربستان اطلاعاتی در زمینه جغرافیای منطقه خلیج (فارس)، اطلاعاتی درباره نیروی نظامی ایران و گروه القاعده در شبه جزیره عربستان دریافت می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر