۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۹۳۰۵
علیرغم تلاش‌های سازماندهی شده و صرف هزینه‌های فراوان، ماهیت سیال و بی‌مرکز شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا صهیونیست‌ها بازنده نبرد با مردم غزه در شبکه‌های مجازی باشند.
به نقل از هافینگتون پست و اس سی پی آر، صهیونیست‌ها همزمان با حملات بی‌وقفه هوایی و زمینی به نوار غزه نبرد خود را در فضای مجازی نیز پیگیری می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی گروهی چهل نفره را در قالب یک واحد تعاملی گرد هم آورده تا به نفع جنایات این رژیم تبلیغات کند. این گروه که متشکل از تعدادی برنامه نویس، گرافیست، تدوین گر ویدیویی و .... است در تلاشند تا پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای برای جلب همدردی افکار عمومی با صهیونیست ها منتشر کنند.

نکته مهم این است که صهیونیست ها برای فعالیت در فضای مجازی هم از پول و امکانات بیشتر برخوردارند و هم به طور جدی از سوی گردانندگان سایت‌هایی مانند فیس بوک و توییتر حمایت می‌شوند. شاهد این ادعا پاک شدن حساب‌های کاربری متعلق یا مرتبط با حماس از سوی توییتر یا فیس بوک است، در حالی که هرگز چنین اتفاقی برای حساب‌های کاربری وابسته به صهیونیست‌ها نمی‌افتد. فیس‌بوک و توییتر به این بهانه که دولت آمریکا سازمان حماس و برخی دیگر سازمان‌های فلسطینی را تروریست می‌داند اجازه فعالیت در سایت‌های وابسته به خود را به آنان نمی‌دهند.

اما علیرغم همه این تبعیض‌ها و سختگیری‌ها، همراهی میلیون‌ها کاربر اینترنت با مردم مظلوم فلسطین باعث شده تا واقعیات مربوط به حملات وحشیانه ارتش صهیونیستی به غزه از طریق فضای مجازی منتشر شده و در دسترس همگان قرار گیرد. به عنوان مثال وقتی ارتش این رژیم منطقه شجاعیه را به طور وحشیانه‌ای بمباران کرد و دهها زن و کودک را به خاک و خون کشید اولین بار از طریق توییتر بود که همگان از ابعاد تکان دهنده این جنایت مطلع شدند. این در حالی بود که تصاویر و عکس‌های این جنایت به علت بایکوت رسانه ها و همین طور تداوم حملات ارتش اسراییل به محله شجاعیه با تاخیر منتشر شد.

ابتدا شهروندان غزه که در منطقه حاضر بودند با ارسال پیام‌هایی بر روی توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی از فرار مردم شجاعیه به علت حملات اسراییل و به خاک و خون کشیده شدن شهروندان عادی خبر دادند. بعد از انتشار اولیه خبر توسط مردم، خبرنگاران هم که از موضوع مطلع شده بودند با حضور در بیمارستان‌ها جزییات بیشتری از کشتارها منتشر کردند و سپس عکس‌ها و فیلم‌های فراوانی نیز از ابعاد تکان‌دهنده این نسل کشی منتشر شد

ارتش رژیم صهیونیستی پس از اینکه متوجه شد افکار عمومی مردم جهان  پس از این حمله به شدت علیه سران جانی آن تحریک شده وارد عمل شد و در اظهاراتی مضحک در حساب خود در سایت توییتر علت انجام حملات یاد شده را مخفی کردن راکت توسط حماس در این محله اعلام کرد. ارتش اسراییل همچنین مدعی شد تونل های مخفی و مراکز فرماندهی حماس در این محله قرار دارد. وقتی که این ادعاها هم با واکنش‌های تند و منفی مواجه شد پست دیگری در این حساب ارسال و ادعا شد به غیرنظامیان برای ترک محله هشدار داده شده بود. اما این دروغ پردازی‌ها در برابر عکس های متعدد از ساختمان های مسکونی تخریب شده و تصاویر تکان دهنده از قربانیان غیرنظامی حمله مذکور رنگ باخت.

این رویداد ثابت کرد که صهیونیست‌ها نبرد اینترنتی را به فلسطینی‌ها واگذار کرده اند. در واقع این رسانه‌ها توازن قوا را بر ضد شبکه های خبری قدیمی و سلسله مراتبی بر هم زده‌اند. کارشناسان معتقدند شبکه‌های اجتماعی سه کار مهم انجام می دهند و قدرت آنها هم به همین علت است: اول نشان دادن واقعیت یا نسخه ای از آن که مستقل از واقعیت ساخته شده توسط شبکه های تلویزیونی است. دوم دور زدن روند تولید و انتشار سنتی خبر در رسانه های قدیمی توسط روزنامه نگاران و شهروندان خبرنگار که فیلتر کردن واقعیات را برای دروغ پردازان صهیونیست دشوار می کند و سوم نزدیک شدن به زندگی واقعی سوژه های خبری به شیوه ای بسیار قدرتمندانه تر از رسانه های سنتی.

باید توجه داشت که این روزها شبکه‌های تلویزیونی بزرگ آمریکایی به صراحت به نفع رژیم صهیونیستی موضع گرفته و تلاش می کنند دیدگاه های این رژیم را منعکس کنند، اما با توجه به اینکه مردم آمریکا این روزها از منابع خبری دیگری برای دسترسی به واقعیت برخوردارند این جانبداری رسانه ای به ضرر صهیونیست‌ها تمام شده است. استفاده جوانان آمریکایی از توییتر و فیس بوک و دیگر امکانات فضای مجازی برای بررسی اخبار غزه و دسترسی بی‌واسطه به واقعیت باعث شده تا اقناع مردم این کشور هم دیگر کار چندان ساده ای نباشد. خشم عمومی مردم آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها باعث شده در روزهای اخیر شاهد برگزاری راهپیمایی های ضدصهیونیستی در نقاطی از آمریکا باشیم که تاکنون سابقه نداشته در حمایت از فلسطینی‌ها تجمعی برگزار کنند. همچنین تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها و کیفیت و سازماندهی برگزاری آنها نیز در شهرهای مختلف آمریکا و همین طور در کشورهایی مانند فرانسه با لابی قدرتمند صهیونیست به نحو چشمگیری ارتقا یافته است.

یکی دیگر از دلایل شکست صهیونیست‌ها در فضای مجازی شیوه تبلیغات آنهاست. مزدوران این رژیم در فضای مجازی با صرف وقت فراوان تصاویر ویرایش شده و اینفوگرافیک های دروغینی خلق می کنند که هیچ نشانی از واقعیت ندارد و وقتی در برابر یک عکس ساده از کودکی مجروح در غزه قرار می گیرد تمام توان تبلیغاتی خود را از دست می دهد. این اقدامات صهیونیست ها بیشتر آنها را در موضع ضعف قرار می دهد و تبلیغاتی است که بر مخاطب خود تاثیر معکوس می گذارد.

حمله به غیرنظامیان و به خاک و خون کشیدن آنها در حین عملیات نظامی بر اساس تمام قوانین بین المللی جنایت علیه بشریت محسوب می شود و ناتوانی رژیم صهیونیستی در مخفی کردن این واقعیت به مدد رسانه های مجازی به دردسری بزرگ برای این موجودیت نامشروع مبدل شده است؛ به خصوص که در مقایسه با حمله سال 2009 صهیونیست ها به غزه در حال حاضر امکانات متنوع تری برای دسترسی به اینترنت وجود دارد که باعث می شود حتی در شرایط جنگی و محدودیت زیرساخت‌ها بتوان اطلاعات را به دنیای خارج مخابره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
0
0
مرگ بر اسرائیل..................تا بیشتر بسوزه
پاسخ