۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۹۳۰۴
اداره اطلاعات انرژی آمریکا:
اداره اطلاعات انرژی آمریکا طی گزارشی نوشت به رغم تحریم‌ها علیه ایران تولید گاز ایران همچنان رو به رشد است.
به نقل از ترند، اداره اطلاعات انرژی آمریکا تأیید کرد که تحریم‌های بین‌المللی با هدف توقف تولید گاز طبیعی ایران شکست خورده است.

بر اساس این گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش اخیر خود اظهار داشت: اگرچه در توسعه میادین گازی ایران تحت تأثیر تحریم‌ها تأخیر به وجود آمد اما با این وجود تولید گاز طبیعی ایران در سال آینده رو به افزایش خواهد بود.

این گزارش تأکید کرده است که ایران حدود 5 درصد از توزیع گاز طبیعی دنیا در سال 2012 را به عهده داشت یعنی همان سالی که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های سختی علیه ایران به ویژه بخش انرژی این کشور اعمال کردند.

این گزارش اضافه می‌کند که تولید گاز طبیعی ایران در سال 2012 به 8.2 تریلیون فوت مکعب رسید که نسبت به سال قبل از آن یعنی 2011 افزایش 3 درصدی داشت. اداره اطلاعات انرژی آمریکا تأکید کرده است که به رغم تحریم‌ها تولید گاز طبیعی ایران در چند سال اخیر رشد تولید خود را حفظ کرده است.

این گزارش تأکید کرده است که تولید گاز طبیعی داخلی ایران در سال 2020 به 10.6 تریلیون فوت مکعب برسد.

بر اساس این گزارش توسعه میادین گازی پارس جنوبی مهمترین پروژه توسعه انرژی در ایران است. در میدان گازی مشترک با قطر در خلیج فارس 14 تریلیون فوت مکعب گاز و 18 میلیارد بشکه میعانات گازی وجود دارد.

بر اساس این گزارش،‌در آغاز سال 2012 آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی برای بخش مالی و نفتی ایران با هدف جلوگیری از  خرید و حمل نفت ایران علیه بانک مرکزی این کشور اعمال کردند. در اکتبر 15 سال 2012 وزرای خارجه اتحادیه اروپا به توافقی رسیدند که بر اساس آن دور دیگری از تحریم‌ها علیه ایران وضع شد. بخشی از تحریم‌ها بر اساس توافق ایران و اعضای دائمی کشورهای عضو شورای امنیت شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان در نوامبر 2013 آزاد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر