۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۹۲۵۱
با اجرای طرحی موسوم به Project Zero از فردا، گروهی از متخصصان برجسته امنیتی کل وب را با استفاده از برنامه‌های مختلف اسکن می کنند تا آسیب پذیریهای خطرناک آن را بیابند.
به نقل از تامزگاید، طرح یاد شده با مدیریت گوگل اجرا می‌شود و هدف از آن یافتن حفره‌های امنیتی است که در نرم افزارهای طراحی شده توسط دیگر شرکت ها وجود دارد. با اجرای این برنامه می‌توان حفره‌های مخفی مانده وب را شناسایی کرد و دیگر موضوعات امنیتی حساس را مورد توجه قرار داد تا کاربران اینترنت احساس امنیت بیشتری بکنند.

از جمله افراد دست اندرکار اجرای این طرح می‌توان به جرج هاتز اشاره کرد که در سال 2007 و در سن 17 سالگی برای اولین بار توانست قفل گوشی آیفون را بشکند و اجرای برنامه‌های ثالث را بر روی آن ممکن کند. وی در سال 2010 کنسول بازی PlayStation 3 را نیز هک کرد. او به تازگی با شناسایی حفره‌های امنیتی سیستم عامل کروم شرکت گوگل جایزه ای 150 هزار دلاری دریافت کرده است.

در حالی که گوگل مدعی است با این کار امنیت کاربران اینترنت را افزایش می‌دهد، برخی متخصصان امنیتی این کار را صرفا یک ژست روابط عمومی دانسته‌اند. از جمله آرون پارتونی معاون شرکت امنیتی Exodus Intelligence اظهار داشته که این اولین بار نیست که یک شرکت بزرگ فناوری برای خودنمایی طرح های این چنینی اجرا می کند تا صاحبان مشاغل را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته او اگر چه گوگل با شناسایی این آسیب‌پذیری‌ها در مورد خودش احساس بهتری پیدا می کند، اما به طور قطع نمی‌تواند از این طریق جلوی سوءاستفاده از مشکلات یاد شده را بگیرد و صرفا چند شرکت نرم افزاری را از مشکلات تولیداتشان مطلع خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر