۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۹۲۵۰
نیروهای امنیتی آمریکا در مورد سوءاستفاده هکرها از رایانه‌های نصب شده در مراکز تجاری هتل‌ها به منظور سرقت اطلاعات شخصی کاربران هشدار داده‌اند.
به نقل از رجیستر، این هکرها با طراحی بدافزارهای مختلف تلاش می‌کنند رایانه های شخصی موجود در این مراکز را آلوده کرده و در زمان استفاده افراد از آنها کلمات عبور و اطلاعات حساس شخصیشان را به سرقت ببرند. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران این رایانه ها از صاحبان مشاغل هستند استفاده از این روش به کسب و کاری پرسود برای هکرها مبدل شده است.

اگر چه جزییات یافته‌های نیروهای امنیتی آمریکا در این مورد افشا نشده، اما برایان کریبس روزنامه نگار تحقیقی که به اطلاعاتی در این زمینه دست یافته می‌گوید نیروهای پلیس تعدادی از اعضای یک باند جنایتکار را دستگیر کرده اند که متهم به نصب نرم افزارهای سرقت اطلاعات از رایانه های هتلهای دالاس هستند.

هکرها با استفاده از اطلاعات کارت‌های اعتباری سرقت شده به عنوان مهمان در این هتل ها اتاق می‌گرفتند و سپس با استفاده از رایانه های عمومی موجود در هتل‌های یاد شده وارد حساب جیمیل خود شده، نرم افزار مخرب سارق را بر روی این رایانه‌ها نصب می‌کردند و این نرم‌افزار می‌توانست کلمات کلیدی به کار رفته توسط دیگر مهمانان مانند نام کاربری و کلمه ورود به حساب بانکی، اطلاعات کارت های اعتباری و ... را سرقت کرده و این اطلاعات را از طریق ایمیل برای سارقان بفرستد.

با توجه به اینکه هکرها از حافظه های فلاش یا سی دی برای نصب بدافزار بر روی رایانه ها استفاده نمی‌کردند شناسایی آنها مدت زمان بیشتری به طول انجامیده است. همچنین این بدافزار به گونه‌ای طراحی شده بود که در صورت اعمال هرگونه تنظیمات بتواند بر روی رایانه های شخصی نصب شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر