۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۹۰۳۷
معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: تفکیک پدافند غیر عامل از مدیریت بحران مثمر ثمر و دوری از موازی کاری است.
غلامرضا محتجب پیش از ظهر امروز در کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری اظهار داشت: تفکیک پدافند غیر عامل از مدیریت بحران تقسیم قدرت محسوب می شود و به اعتقاد من اگر پدافند غیر عامل زیر مجموعه مدیریت بحران قرار گیرد از تکرار و موازی کاری جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به آموزش در زمینه بحران و پدافند غیر عامل افزود: در حوزه آموزش باید تمامی رده های مختلف ادرای آموزش های لازم را ببینند و بهترین آموزش در بحران، آموزش های میدانی است.

محتجب با اشاره به آموزش های شهروندی در زمینه بحران خاطرنشان کرد: با هلال احمر استان همدان توافقنامه ای به امضا رسانده ایم و آموزش هایی همچون آواربرداری در چند محله همدان آغاز شده که این آموزشها می تواند در مواقع بحران مانع از بسیاری از آسیب ها شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: پدافند غیر عامل زیرمجموعه مدیریت بحران قرار گیرد.

مسعود دهبانی با تاکید بر اینکه باید کارگروه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران از هم تفکیک شوند، تصریح کرد: پدافند غیر عامل شامل حوادث غیر طبیعی است اما بحران شامل حواث طبیعی بوده و تداعی گر هر حادثه ای می تواند باشد بنابراین اگر پدافند زیر مجموعه بحران قرار می گرفت می توانست یکی از شاخه های آن شود.

وی همچنین گفت: باید آموزش های بحرانی به شکل میدانی انجام شود تا تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

دهبانی در ادامه به افزایش طول نردبان های ماشین آلات آتش نشانی و خدمات ایمنی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر متراژ نردبان ها 42 متر است که با وجود ساختمان های بلندمرتبه باید این میزان به 57 متر افزایش یابد.

دهبانی خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای آتش نشانی نیز 6 دستگاه از تعداد استاندارد کمتر است اما در مجموع به اندازه کافی خودروهای کمکی و سنگین داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر