۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۸۴۹۴
شرکت امنیتی ترند میکرو، عرضه کننده محصولات آنتی ویروس نسبت به رشد تهدیدات سایبری، ویروس‌ها، تروجان‌ها و بدافزارهای مرتبط با جام جهانی هشدار داد و کاربران را به نصب نرم افزارهای امنیتی معتبر تشویق کرد.
به نقل از ترندمیکرو، به زودی جام جهانی فوتبال در کشور برزیل آغاز می شود و دهها میلیون نفر اخبار آن را از طریق رسانه ها و مخصوصآ شبکه جهانی اینترنت پیگیری خواهند کرد.

شروع جام جهانی بهانه ای است که خلافکاران و سارقان سایبری با استفاده از علاقه مندی کاربران آنها را به وسیله هرزنامه ها ، ویروسها ، لینکهای آلوده و بدافزارها آماج حملات خود قرار دهند و استفاده از آنتی ویروس‌های معتبر بهترین و مطمئن ترین روش برای شناسایی و مقابله با این خطرات سایبری است .

برای نمونه ترند میکرو از شناسایی یک صفحه اینترنتی آلوده خبر داد که از طریق هرزنامه برای کاربران ارسال شده بود.

ویروس BKDR_BLADABIN.AB قادر به سرقت اطلاعات حساس قربانی بود و این قابلیت را دارد که خلافکاران سایبری از دور فرامین دیگری را به آن ارسال کنند .

همچنین محققین ترند میکرو هشدار دادند مراقب وب سایتهای کلاهبرداری باشید.

برای نمونه فقط وب سایت رسمی فیفا اجازه فروش بلیطهای جام جهانی را دارد و کاربران از مراجعه به دیگر وب سایتا برای خرید بلیط جدآ خودداری کنند .

در این بین وب سایتهای جعلی مشاهده شده اند که بلیطهای جام جهانی را حتی تا 4 هزار برابر گران‌تر از وب سایت رسمی فیفا عرضه میکنند. ترند میکرو نمونه آن را شخصی معرفی میکند که برای بازی آلمان - پرتغال مبلغ 4 هزار دلار پرداخت کرده و تاکنون بلیطی به دستش نرسیده است .

Fernando Mercês از محققین تهدیدات سایبری شرکت ترند میکرو می‌گوید : جام جهانی فوتبال 2014 بهانه و طعمه بسیار خوبی برای خلافکاران سایبری است تا به گسترش بدافزارها و ویروسها و تهدیدات سایبری اقدام کنند .

ایمیلهای فیشینگ از دیگر روشهایی است که سارقان سایبری به وسیله آنها سعی در سرقت اطلاعات کاربران دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر