۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۸۴۵۳
جانشین فرمانده سپاه:
جانشین فرمانده سپاه گفت: این را به صراحت می گوییم هر کجا دشمن حضور داشته باشد علم سپاه برافراشته است و در هر نقطه ای از عالم می توانیم منافع حیاتی دشمن را اگر نیتی سوء داشته باشد مورد اصابت قرار دهیم.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که بمناسبت روز پاسدار انجام شد گفت: ما در آستانه برگزاری مراسم شکوهمند بیست و پنجمین سالگرد امام راحل هستیم و امام بزرگوار مشعل فروزان یک انقلاب بزرگ را در دست گرفت و ندای آزادی از اسارت طاغوت را سر داد.

وی با بیان اینکه امام (ره) با استفاده از شناخت عمیق الهی به یک اعجاز و شاهکار دست زد، افزود: امام (ره) برای مقابله با دشمنان، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان را به عنوان معجزه ذهنی تشکیل دادند. آینده نگری امام (ره) در تشکیل نهادی به نام سپاه قابل کشف نبود اما وقتی زمان گذشت و حقایق آشکار شد معلوم شد که یک رهبر روحانی و مرجع عالیقدر می تواند از پیش فرمول مسدود کردن راه مستکبران بر مسلمانان را کشف کند.

سردار سلامی با بیان اینکه سپاه در نخستین روزهای خود با قدرت های بزرگ جهان درگیر شد، ادامه داد: سپاه در کنار ارتش وارد یک نبرد جهانی شد و در برابر توطئه های تجزیه طلبانه ایستادگی کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مردم سپاه را در آغوش خود گرفته اند، افزود: مردم به سپاه اعتماد کردند و جوانان خود را در اختیار سپاه قرار دادند و جوانان ما شهید می شدند ولی همچنان مردم با صبر، جنازه فرزندان خود را به خدا می سپردند و باز هم از سپاه در جنگ حمایت می کردند.

وی با بیان اینکه امام (ره) در سال 64 با فرمان خویش سپاه را به دریا و آسمان برد، افزود: تا قبل از آن ما دارای قدرت زمینی بودیم و امام (ره) فاتحان زمین را به فاتحان دریا و آسمان تبدیل کرد.

سلامی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه در بدو پیدایش در برابر ناوهای آمریکا جنگید، تصریح کرد: نیروی دریایی به دشمن نشان داد که توانایی برقراری موازنه دریایی را دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: وقتی دشمن جنگ شهری و موشک باران را آغاز کرد ما هیچ موشکی نداشتیم اما مردی به نام حسن طهرانی مقدم با تعدادی از یاران خود به صحنه آمد و با هیچ، موشک های ما را به وجود آورد و اینها نقاط شروع جدیدی بود برای اینکه سپاه به طراز جدیدی از قدرت دست یابد.

سلامی با اشاره به اینکه سپاه قدرتمند شد و راه های نفوذ و نقاط ضعف و قوت دشمن را به خوبی شناسایی کرد، ادامه داد: سرانجام این نهال جوان که به دست امام (ره) کاشته شد امروز به یک درختزار مستحکم تبدیل شده و دیگر هیچ قدرتی هر چند بزرگ نمی تواند ارتفاع شجره طیبه را مشاهده کند.

وی جهاد فی سبیل الله را از جمله دستورهای کار سپاهیان پاسدار انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دشمن در هر نقطه ای که حضور یابد، چه در جغرافیای نزدیک چه در مناطق دوردست، سپاه سیاست های دشمن را در بلاد اسلامی مدفون می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هنر سپاه مدفون کردن آرزوهای دشمن بوده است، ادامه داد: سپاه موفق شده سناریوها و استراتژی های دشمن را در سرزمین های اسلامی ناکام بگذارد و متوقف کردن آرزوهای دشمنان در بلاد اسلامی ظرفیت های عظیمی برای عرصه دیپلماسی ساخته است و دیپلمات ها با استفاده از قدرت ایجاد شده توسط سپاه با اطمینان خاطر بایستند و یک گام عقب نشینی نکنند.

سردار سلامی ادامه داد: در دریا قدرتی عظیم به وجود آوردند که در طراز تاثیرگذاری به قدرت جهانی است و از مرزهای آبی حراست می کنند تا دشمنان نگاه خیانت کارانه به آبهای کشورمان نیندازند.

وی با اشاره به اینکه قدرت دریایی ایران قابل قیاس با گذشته نیست، ادامه داد: سپاهیان با هدایت رهبری عظیم الشان توانستند دل آسمان را بشکافند و هر نقطه از پایگاه دشمن را با هر حجمی مورد تهاجم قرار دهند.

سردار سلامی افزود: ما در نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه که جندی قبل برگزار شد نتوانستیم همه موفقیت ها را نشان دهیم زیرا نگران بودیم دشمنان از دستاوردهای مدرن ما مطلع شوند اما این را به صراحت می گوییم هر کجا دشمن حضور داشته باشد علم سپاه برافراشته است و در هر نقطه ای از عالم می توانیم منافع حیاتی دشمن را اگر نیتی سوء داشته باشد مورد اصابت قرار دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه این واقعیت ها را دشمن به خوبی می داند، تصریح کرد: ما فقط تهدید نمی کنیم، بلوف نمی زنیم. ما صاحب قدرت شدیم و بیش از 500 گردان امام حسین و صدها گردان نیروی زمینی آماده اند در هر رزمی درس های فراموش نشدنی به دشمنان بدهند. موشک های ما انباشته اند و پدافند هوایی ما می تواند هواپیماهای دشمن را در هر ارتفاعی منهدم کند و پهپادهای ما توانایی انجام جدیدترین توان های عملیاتی را دارند.

وی با اشاره به اینکه ما مسیر جهاد را به خوبی یاد گرفته ایم، افزود: ما می دانیم قدرت دشمن هر چقدر مهیب و شکوهمند به نظر بیاید در میدان عمل بسیار کوچک است. ما آموخته ایم هیچ قدرتی فراتر از قدرت خداوند نیست و امروز این قدرت قادر است در مقابل همه گزینه های ممکن دشمن در موفق ترین شکل عمل کند و حرف من به مردان عرصه دیپلماتیک این است در میدان دفاع از دستاوردهای انقلاب عظیم و منافع حیاتی ملت ایران و جهاد هسته ای که به ثمر نشسته کاملا در کسوت یک دفاع مقدس، مردانه، شجاعانه و در شان ملت ایران بایستید.

سردار سلامی افزود: ما آنقدر قدرت انباشته و متراکم کرده ایم که اگر همه گزینه های دشمن همزمان رخ دهد جز شکست و سرخوردگی چیز دیگری برای آنها به همراه نخواهد داشت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر