۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۸۳۰
شمار حملات سایبری به زیرساخت‌های منطقه خلیج فارس روند صعودی داشته است.
به گزارش پايداري ملي، رییس سابق نیروی هوایی امارات گفت که زیرساخت‌های پیشرفته سایبری این کشور آن را به هدف محبوبی برای هکرها تبدیل کرده است، به ویژه زمانی که مناقشات بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی افزایش یافته بود.

 

خالد البوعینیان که اکنون بازنشسته شده است، تصریح کرد: آخرین جنگ در نوار غزه باعث افزایش حملات به زیرساخت‌های ما شده بود زیرا امارات دارای زیرساخت‌های مخابراتی پیشرفته است.

 

وی افزود: بزرگترین حمله سایبری به زیرساخت‌های امارات در جریان جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان در سال 2006 بود که توسط دو هکر طرفدار رژیم صهیونیستی صورت گرفت که از طبیعت این جنگ خبر نداشتند.

 

اظهارات این فرمانده بازنشسته نیروی هوایی امارات چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که یک ویروس مخرب 30 هزار کامپیوتر در شرکت ملی نفت عربستان را مورد هدف قرار داده بود.

 

گفته شده است که این حملات با هدف توقف تولید نفت در بزرگترین تولیدکننده نفت جهان انجام شده بود اما هکرها موفق به انجام ماموریت خود نشدند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، حملات سایبری توسط دولت‌ها، گروه‌های شبه نظامی و یا هکرهای خصوصی این پتانسیل را دارند تا در عرضه نفت و گاز منطقه خلیج فارس اختلال ایجاد کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر