۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۷۹۸۷
اپل برای رفع مشکلات امنیتی سیستم عامل OS X خود وصله‌های امنیتی متعددی را عرضه کرده است. وصله های مذکور 25 آسیب پذیری را در نسخه Mavericks مک برطرف می‌کند
به نقل از سکیوریتی نیوز، وصله‌های مذکور 7 حفره امنیتی را هم در نسخه‌های قدیمی تر سیستم عامل مک برطرف می‌کند. برخی کارشناسان عرضه این تعداد وصله را از سوی اپل در این فصل از سال غیرطبیعی دانسته‌اند و معتقدند احتمالا آسیب پذیری‌های امنیتی جدی سیستم عامل مک این شرکت را مجبور به چنین کاری کرده است.

وصله های مذکور دو آسیب پذیری را در نسخه Lion سیستم عامل مک و پنج مورد را در Mountain Lion برطرف می کند که به ترتیب در سال های 2011 و 2012 عرضه شده بودند.

در حالی که نسخه Snow Leopard سیستم عامل مک که در سال 2009 عرضه شده بود کماکان از سوی 17 درصد از کل کاربران مک مورد استفاده قرار دارد، اپل پشتیبانی از آن را قطع کرده و می گوید دیگر وصله امنیتی برای Snow Leopard عرضه نمی کند.

وصله های یاد شده کارکردهای مختلفی دارند و از جمله برای جلوگیری از سواستفاده از فایل های پی دی اف، به روز کردن بخش ASLR (Address Space Layout Randomization) در هسته اصلی سیستم عامل مک و جلوگیری از دسترسی هکرها به ارتباطات ایمن کاربران در لایه SSL ترافیک اینترنت طراحی شده‌اند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر