۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۹۷۸
فرمانده‌ی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز از آمادگی برای برگزاری رزمایش 10 هزار نفری در این استان خبر داد.
سردار «حسینی مطلق»، دیشب(یکشنبه31 فروردین‌ماه)، در نشست خبری رزمایش 10 هزار نفری فاطمیون در کرج گفت: با توجه به انتظارات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای آمادگی رزمی سپاه و بسیج، امسال نیز در ایام مصادف با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شکست آمریکا در طبس، رزمایش 10 هزار نفری سپاه در پنج نقطه استان بصورت غیر متمرکز انجام می‌شود.

وی افزود: این رزمایش در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه و در پایگاه شهید مطهری در شرق کرج و سرداران بی‌نشان در غرب کرج، دو پایگاه امام رضا(ع) و امام جواد(ع) در جنوب استان و یک نقطه‌ی مشترک میان ساوجبلاغ و نظرآباد برگزار می‌شود.

فرمانده‌ی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز خاطرنشان کرد: گردان بیت‌المقدس یکی از گردان‌های تازه تأسیس است که در این رزمایش حضور دارد و به مقابله با تهدید سخت می‌پردازد.

حسینی‌مطلق ادامه داد: در حوزه‌ی خواهران نیز در هر حوزه یک گردان کوثر شکل گرفته است که برای تمرین عملیات امداد و نجات، مقابله با حوادث طبیعی و حضور در امور اجتماعی در این رزمایش مشارکت دارد.

وی افزود: گردان امام حسین(ع) نیز برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، تمرین و رزمایش در برخی نقاط پنج‌گانه حضور دارد.

فرمانده‌ی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: در مجموع در این رزمایش سه عملیات پدافند غیرعامل در قالب استتار، پوشش، اختفاء و عدم آسیب‌پذیری، دوم دفاع از کوی و برزن در مقابل تهاجمات خارجی در برخی محلات شهرهای استان و سوم کسب آمادگی در حوادث غیرمترقبه و کمک به سازمان‌های دولتی که برعهده‌ی گردان کوثر است، اجرا می‌شود.

حسینی‌مطلق تصریح کرد: در چنین رزمایش‌هایی سعی می‌شود تا کاستی‌های موجود برطرف شود و علاوه‌بر مقابله با تهدیدهای سخت و نرم به رسالت خود عمل کنیم تا کشوری مقتدر و ایمن داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر