۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۷۹۷۲
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام رشد ۴.۶درصدی طلاق در کشور گفت: اولین علت وقوع طلاق، دخالت خانواده‌ها بوده است.
احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری صبح امروز با اشاره به توسعه خدمات ارائه شده به مردم از جمله خدمات الکترونیک اظهار داشت: در سال گذشته توسط این سازمان ۴۵ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۹۰۴ خدمت مختلف به مردم ارائه شد.وی با بیان اینکه در سال ۹۲، در حوزه صدور اسناد رسمی، ۲۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۲۴۹ سند صادر شد، گفت: ۳۱ درصد از اسناد صادرشده مربوط به وکالت‌نامه و ۱۱٫۸ درصد مربوط به بیع بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین درباره ثبت وقایع ازدواج و طلاق در سال ۹۲ خاطرنشان کرد: در این سال مجموعاً ۷۵۷ هزار و ۱۹۷ واقعه ازدواج ثبت شد که بیشترین کاهش ثبت ازدواج مربوط به استان یزد با ۱۶٫۷ درصد و همچنین بیشترین افزایش مربوط به خراسان جنوبی با ۲٫۸ درصد بوده است.

تویسرکانی ادامه داد: همچنین در سالی که گذشت، ۱۵۸ هزار و ۷۵۳ واقعه طلاق به ثبت رسید که با رشد ۴٫۶درصدی روبه‌رو شد؛ در این زمینه بوشهر با ۱۵٫۶ درصد بیشترین رشد طلاق و استان فارس با ۱۵٫۳ درصد بیشترین کاهش را داشته است. در استان تهران نیز طلاق رشدی ۱٫۸درصدی را تجربه کرد و اولین عامل وقوع طلاق، دخالت خانواده و بعد از آن عدم تعهد به شروط ضمن عقد رتبه‌های اول و دوم را داشتند که اعتیاد به مواد مخدر، فقر مالی، خودداری از پرداخت نفقه، ضرب و شتم و محکومیت قطعی یکی از طرفین بیشترین دلایل وقوع طلاق بود. وی همچنین از کاهش ۳٫۱درصدی ازدواج در استان تهران خبر داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در سال گذشته، ۳ هزار و ۵۳۳ اختراع ثبت شد. در این مدت همچنین ۶۴ هزار و ۴۵۵ شرکت نیز به ثبت رسید که این میزان ۱۲ درصد افزایش داشت. در حوزه طرح‌های صنعتی نیز ۲ هزار و ۲۵۴ مورد به ثبت رسید که این موضوع نیز ۴۵ درصدی را تجربه کرد. علایم تجاری بین‌المللی نیز با ۳ هزار و ۶۵۹ مورد، ۱۳ درصد رشد کرد.

 تویسرکانی از وصول ۳۲ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال از مطالبات بانکی در سال گذشته خبر داد و گفت: وصول مطالبات بانکی در سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.وی با بیان اینکه کسی حق ثبت ازدواج کودکان زیر سن قانونی را ندارد، گفت: اگر دفترخانه‌ای در این زمینه اقدام کند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و سلب صلاحیت می‌شود.رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان "آمار غیررسمی ازدواج موقت را هم اعلام نمی‌کنیم” اظهار داشت: ازدواج موقت در سال گذشته با ۳۰۱ مورد ثبت‌شده، افزایشی ۳۳ درصدی داشت.

تویسرکانی با تأکید بر اینکه الکترونیکی کردن ارائه خدمات، زمینه‌های بروز فساد را کم کرده است، گفت: این اقدام، تخلفات دفترخانه‌ها را نیز کاهش داده است. در این سال، ۹ مورد سلب صلاحیت داشتیم و این موضوع نسبت به سال قبل از آن (سال ۹۱) با کاهش ۶۱درصدی روبه‌رو شد.همچنین سال قبل ۱۰۹ مورد حکم انفصال موقت صادر شد.

وی همچنین از صدور حکم ممنوع الخروجی برای ۱۰ هزار و ۳۰۸ نفر خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۲۳۲ نفر با پرداخت دیون و بدهی خود، رفع ممنوع الخروجی شدند. همچنین در سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار نفر ممنوع المعامله شدند.

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آیین‌نامه پیش‌فروش ساختمان‌ها انجام شده است و اقدامات مربوط به آن به‌خوبی پیش می‌رود، درباره نقل و انتقال خودرو در سال گذشته گفت: سال ۹۲، یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۸۸۳ مورد نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی انجام شد که نسبت به سال قبل از آن، ۱۹ درصد کاهش داشت.تویسرکانی با بیان "ما مخالف اقدامات بنگاه‌های معاملات ملکی نیستیم” تأکید کرد: گواهی‌نامه صادره در بنگاه ملکی سند رسمی نیست.

تسنیم


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر