۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۹۶۰
فیس‌بوک به تازگی به کاربران تلفن همراه و تبلت امکان داده موقعیت مکانی خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند، اما کارشناسان در مورد خطرات این کار هشدار می‌دهند.
به نقل از نیوز، اگر چه در نگاه اول این قابلیت مفید و سودمند به نظر می‌رسد، اما در عمل استفاده از آن بسیار خطرناک خواهد بود. زیرا اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی هر کاربر در فیس‌بوک از طریق شبکه‌ای که تحت کنترل مدیران این سایت است، ارسال می‌شود و نفوذ به آن توسط هکرها و ویروس‌نویسان، سوءاستفاده‌های بعدی از محل جغرافیایی هر فرد را تسهیل می‌کند.

از سوی دیگر برای ارسال این اطلاعات، کاربر مجبور است GPS گوشی یا تبلت خود را همیشه روشن نگهدارد و در نتیجه باز هم هکرها می‌توانند به درون موبایل شما نفوذ کنند. این وضعیت به نفع نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی دولتی نیز هست و با توجه به اینکه سیستم فیس‌بوک هم چندان ایمن نیست، می‌توانید بارها و بارها به همین شیوه مورد حمله قرار بگیرید.

متخصصان امنیتی می‌گویند شبکه‌های اجتماعی و فیس‌بوک به همین علت به ابزاری مطمئن برای نشت گسترده اطلاعات شخصی کاربران مبدل شده‌اند و به سادگی اطلاعات ارزشمندی را در مورد زندگی، روابط شخصی و کاری، علائق، سلیقه، رفت و آمدها و ... در اختیار همگان قرار می‌دهند. برنامه‌های همراه مختلف سازگار با این شبکه‌ها هم که بر روی گوشی و تبلت نصب می‌شوند روند نشت اطلاعات را سرعت می‌بخشند و به علت مشکلات امنیتی در میان هکرها محبوبیت دارند.

باید توجه داشت که خود گوشی‌ها و تبلت‌ها هم به علت قابلیت جابجایی آسان و احتمال سرقت یا مفقود شدن می‌توانند مشکلات فراوانی ایجاد کنند و لذا نصب تعداد زیادی برنامه با اطلاعات شخصی بر روی آنها عاقلانه نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر