۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۷۹۵۸
سردار سلامی:
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این‌که نگاه غرب و نگاه اسلام دو نگاه متمایز به شخصیت زن است، گفت: ما می‌خواهیم بر اساس اسلام و اندیشه اسلامی سبک زندگی خود را طراحی کنیم تا غرب نتواند به هدف اصلی خود که تغییر سبک زندگی اسلامی ما است، برسد.
سردار سرتیپ پاسدار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اولین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: زنان مسلمان حاملان فرهنگ عاشورایی و اسوه‌های ایثار و مقاومت و رمز ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

وی افزود: بدون تردید خداوند سه گوهر ناب و تکرار ناپذیر را به پیامبر(ص) اعطا کرد. اولین گوهر ناب اسلام را در قالب کلمات به نام قرآن برای هدایت انسان‌ها بر قلب پیامبر نازل کرد. بعد از قرآن حضرت علی (ع) موهبت و نازله‌ای الهی بود که بر پیامبر عظیم الشان ما اعطا شد، یعنی اگر بخواهیم اسلام را در قالب یک مرد معنی کنیم و یک الگو از قرآن مجسم در قالب قامت یک مرد به نمایش بگذاریم امیرالمونین(ع) تفسیرگر این معنی است.

سردار سلامی ادامه داد: حضرت زهرا(س) موهبت سومی است که به پیامبر داده شده، حضرت زهرا(س) تصویر کامل زنانهٔ قرآن و تجسم تام قرآن است. ازدواج حضرت زهرا(س) الگوی تمام‌عیاری است برای تمام زنان مسلمان و عظمت شخصیت ایشان فرا‌تر از دامنه‌های درک ما زمینیان است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نگاه غربی‌ها به زن اظهار کرد: غرب از زن استفادهٔ ابزاری می‌کند و زوایای متفاوتی از این نگاه شیطانی و تحقیرآمیز توسط غرب را از زبان رهبرمان شنیده‌ایم. نگاه غرب و نگاه اسلام که دو نگاه متمایز و برای ما دارای اهمیت بسیار است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز در برابر تهاجم عظیم غرب در حوزهٔ ارزش‌های زن قرار داریم. حجاب‌گریزی، نمادگریزی و اعتیاد به الکترونیک جزء محورهای اصلی برنامه‌های غرب علیه زنان مسلمان و جمهوری اسلامی است که تحت پدیدهٔ جهانی‌سازی فرهنگ و اندیشه، طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در اسلام کانون خانواده پایه و اساس ساخت جامعه است؛ در صورتی که غرب به دنبال تخریب خانواده و گرفتن هویت و تبدیل کردن پدران و مادران به هتل‌داران فرزندانشان است. آن‌ها قصد دارند با این کار مغز فرزندان و اندیشه و اعتقادشان را با تفکر غرب پیوند بزنند و به تدریج جامعه‌ای با‌‌ همان توصیفی که می‌گویند طرح‌ریزی کنند.

سردار سلامی با بیان این‌که غرب به‌دنبال شکل‌گیری "آمریکایی‌هایی غیرآمریکایی" است، تصریح کرد: غرب می‌خواهد کسانی که آمریکایی نیستند نیز در تمام سبک زندگی‌شان مانند آمریکایی‌ها زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم بر اساس اسلام و اندیشه اسلامی سبک زندگی خود را طراحی کنیم تا غرب نتواند به هدف اصلی خود که تغییر سبک زندگی اسلامی ما است، برسد.

وی تاکید کرد: ما قطعا دیگر بازار مصرف کننده‌ تولیدات غربی‌ها نخواهیم بود و خودمان تولید کننده می‌شویم. الگوهای مصرف از نظر غرب یعنی جهانی‌سازی اقتصاد و تبدیل شدن جهان به دو قطب تولیدکننده و مصرف‌کننده؛ به این معنا که آن‌ها تولید کننده و بقیه کشورها مصرف کننده باشند.

سردار سلامی افزود: خانواده اصلی‌ترین کانون تربیت جامعه است و خانواده شهدا اسوه‌ صبر و مقاومت در جامعه ما محسوب می‌شوند.

وی اذعان کرد: خانواده‌های شهدا نقش برجسته‌ای را در میان نسل جوان ایفا می‌کنند، چرا که به عنوان نقطه‌ی مرجع در جامعه‌ی ما هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: شهادت به معنای مرگ نیست؛ شهادت یک مفهوم جاودانه و دارای حیاتی الهام‌بخش است.

وی در پایان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگترین مدافع ولایت و اولین شهید زن در این راه است. امروز مادران جامعه‌ ما که نقشی موثر در خانواده به عهده دارند و پایه‌گذار اصلی فرهنگ و دین در جامعه هستند، باید این بانوی بزرگ را در تمام عرصه‌های زندگی خود الگو قرار دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر