۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۷۹۵۶
مدیر پدافند غیرعامل همدان خبر داد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان گفت: برای انجام امور مربوط به پدافند غیر عامل و استفاده از توان دستگاه‌های مختلف کارگروه‌های ۱۱گاه پدافند غیر عامل در همدان تشکیل شده است.
سید مصطفی هزاوه ای در جلسه تودیع  و معارفه مدیر جدید پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری پدافند غیر عامل یک اصل برای همیشه در هر کشوری است که باید تدابیر کارساز در این رابطه به مرحله عمل برسد.

هزاوه ای با ارائه گزارش مختصری از اقدامات خود این حوزه در همدان، بیان کرد: تشکیل شورای پدافند غیرعامل، تشکیل کارگروه های 11 گانه، هماهنگی با اداره کل بحران، برگزاری دو دوره اموزشی با حضور 600 نفر، استفاده حداکثری از بسیج و آموزش و پرورش، برگزایر رزمایش هایی با همکاری آموزش و پرورش، تحقق ماده 215، شناسایی مراکز مهم و حیاتی و غیره را از جمله فعالیت های این حوزه خواند.

وی شناسایی مراکز حساس و حیاتی استان را یکی از وظایف مهم مجموعه پدافند غیر عامل خواند و تصریح کرد: دراین زمینه کارهای زیادی صورت گرفته است ضمن اینکه همدان نقطه حیاتی در کشور ندارد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همدان نیز در این مراسم مهمترین اولویت کاری خود را شناسایی مراکز حساس و حیاتی استان و تهیه طرح در این خصوص دانست و افزود: فعال کردن کارگروه های 11 گانه و همچنین کمیته ها در سطح شهرستان های استان از جمله برنامه های کاری من در این حوزه است.

رحیم الوندی اظهار کرد: بسیاری از افراد با امر پدافند غیر عامل آشنا نیستند ضمن اینکه از بدو خلقت انسان پدافند غیر عامل مدنظر انسان ها بوده که سعی می کردند به هر نحوی خود را در امان و پناهگاه نگه دارند در صدر اسلام نیز در بحث جنگ خندق در شهر مدینه پدافند غیرعامل به کار گرفته شد.

الوندی گفت: راه اندازی پدافند غیرعامل به 60 الی 70 سال گذشته در خارج بر می گردد و در ایران نیز این از سال 82 این مرکز ایجاد و در استان ها شکل گرفت که سعی ما بر این است تا رتبه همدان در این امر در کشور را ارتقاء دهیم.

در این مراسم از تلاش های سید مصطفی هزاوه ای تقدیر و رحیم الوندی به عنوان مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همدان معرفی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر