۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۹۴۶
افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی‌های اینترنتی دولت آمریکا تاثیرات فراوانی بر نحوه استفاده کاربران از خدمات کلود و دغدغه‌های امنیتی آنها داشته است.
به نقل از سیو، این افشاگری‌ها موجب شده تا کارکنان برجسته و مدیران موسسات فناوری اطلاعات در زمینه استفاده از خدمات کلود ملاحظات بیشتری داشته باشند. همچنین بسیاری از آنها می‌گویند پس از این افشاگری ها در زمینه محل ذخیره اطلاعات خود در وب دقت بسیار بیشتری به عمل می‌آورند.

بررسی‌های موسسه NTT Communications که با همکاری هزار نفر از تصمیم گیران برجسته حوزه فناوری اطلاعات در آمریکا، بریتانیا، هنگ کنگ، فرانسه و آلمان انجام شده نشان می‌دهد که 90 درصد از این افراد معتقدند افشاگری‌های اسنودن بر رویکرد آنان در قبال فناوری کلود تاثیر گذاشته است.

نیمی از این افراد تصمیم‌گیر پس از این افشاگری ها در مورد محل جغرافیایی سرورهای ذخیره سازی اطلاعات خود دقت بیشتری کرده‌اند و حدود 50 درصد از آنها هم برای اجرای پروژه‌های کلود با تامل بیشتری عمل کرده‌اند. نزدیک به 35 درصد از مصاحبه شوندگان گفته‌اند که سیاست‌های خود در زمینه بهره‌گیری از خدمات کلود شرکت های مختلف را تغییر داده‌اند و 62 درصد هم انتقال داده‌های خود به فضای کلود را متوقف کرده‌اند.

97 درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند ترجیح می‌دهند داده‌هایشان را در منطقه محل زندگی خودشان نگهداری کنند و اکثریت مطلق آنان از افزایش تمهیدات امنیتی برای مقابله با نگرانی‌های مربوط به جاسوسی دولت آمریکا خبر داده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر