۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۹۲۷
بیانیه وزارت دفاع بمناسبت 29فروردین
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: مجموعه نیروهای مسلح ‌اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و نیز بسیج مردمی‌، پاسخی متناسب و غیر قابل تصوری را به هرگونه تهدید دشمنان متجاوز خواهد داد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌‌ای با گرامیداشت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، اقتدار دفاعی و آمادگی همه‌جانبه نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات را مایه امنیت و آرامش ملی کشور و عامل یأس و ناامیدی جبهه دشمن در دستیابی به اهداف شوم و شیطانی علیه ایران اسلامی دانست.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که آمریکا و حامیان رژیم پهلوی با پیروزی انقلاب اسلامی و خروج جاسوسان و مستشاران نظامی‌شان توهم بازگشت قریب‌الوقوع آنان به ایران را در سر می‌پروراندند و در این رهگذر عوامل مزدور داخلی آنان و ضد‌انقلاب پروژه انحلال ارتش (‌که متحول و در خط انقلاب و ملت قرار گرفته بود) را دنبال می‌کردند، اقدام هوشمندانه و پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در حمایت از ارتش در فروردین 1358 روح حیات و عزت را در پیکره ارتشیان دمید و ظهور ارتش خداجوی، مکتبی و انقلابی را برای صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور رقم زد.

این بیانیه می‌افزاید: تاریخ 36 سال اخیر کشور که بیانگر عرصه‌های بسیار خطیر و سرنوشت‌سازی است که نقش‌آفرینی‌های سترگ ارتش انقلابی و غیور در آن بسیار معنادار و الهام‌بخش است. تا آنجا که از سوی ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا به نشان (ارتش حزب الله و کلمه طیبه) مفتخر گردید. حماسه آفرینی‌های ماندگار ارتش سرافراز و فداکار در رویارویی با ضد انقلاب در آغازین ماه‌های استقرار نظام اسلامی در کردستان و سپس حضور شجاعانه و ایثارگرانه آنان در حماسه هشت سال دفاع مقدس ‌رمزنگاری از تدبیر راهبردی امام در حفظ و تقویت ارتش ‌است.

در این بیانیه تصریح شده است: ‌موفقیت‌ها و سربلندی‌های تاریخ‌سازی که با همت و مجاهدت ارتش غیور و سایر نیروهای مسلح در طول تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف خلق شده ‌در سایه تبعیت محض آنان از ولایت فقیه بوده است که تبلور آن در دوران حضرت امام ‌(ره) و سپس مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (‌مدظله العالی)، ارتش مقتدر و با افتخار جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ‌را در تراز ملت سرافراز ایران و آرمان‌های نظام اسلامی به جهانیان معرفی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ‌وحدت، تعامل و هم‌افزایی همه‌جانبه و دائمی بین ارتش و سپاه به عنوان بازوان قدرتمند مقام ولایت و ستونهای خیمه‌‌ بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور ‌عامل تقویت اعتماد به نفس ملی و موجب استیصال و عصبانیت نظام استکبار و جبهه متحد ضد انقلاب شده است. ‌تردیدی نیست پیشرفت‌ها و توانمندی‌های ارزشمندی که امروز در حوزه سامانه‌ها و تجهیزات به روز و بومی دفاعی در زمین، دریا، هوا‌فضا به دست آمده ‌نشان افتخار ملتی است که بهره‌گیری هوشمندانه و عملیاتی آن در صحنه مأموریت‌های خطیر ارتش جمهوری اسلامی و دیگر سازمان‌های نیروهای مسلح توسط نیروهای ‌انقلابی و ولایتمدار بشارت و مژده‌ای برای نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی است که با اطمینان به تداوم انقلاب اسلامی تا ظهور منجی عالم بشریت (عج) و مصلح کل ‌بیندیشند.

در پایان این بیانیه آمده است: ‌‌‌کارکنان جان برکف و ولایتمدار وزارت دفاع با تجلیل از مقام شامخ 48 هزار شهید‌ گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس و در میدان‌های دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و تبریک فرا رسیدن روز ارتش به فرماندهان و آحاد مدیران و کارکنان سرافراز آن اعلام می‌دارد،‌ تردیدی نیست که مجموعه نیروهای مسلح مؤمن، شجاع و انقلابی کشور عزیزمان ‌اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و نیز بسیج مردمی‌ با الهام از تجارب تاریخی و درک درست از الزامات و مقتضیات زمانی؛ نظام سلطه و تمامی بدخواهان ملت  عزتمند ایران اسلامی را مقهور عظمت، صلابت و اقتدار خود ساخته و پاسخی متناسب و غیر قابل تصوری را به هرگونه تهدید دشمنان متجاوز خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر