۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۷۹۰۹
برنامه ها برای اقتصاد مقاومتی؛
معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از برنامه های این معاونت برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان و فناور در زمینه توسعه کسب و کار در عرصه بین الملل خبر داد.

علی مرتضی بیرنگ، رویکرد دفتر توسعه معاونت امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری را توسعه کسب و کار بین الملل شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای فعال در عرصه فناوریهای نوین عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه ایجاد زیرساختهای لازم برای حمایت از این شرکتها در زمینه توسعه کسب و کار بین الملل در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به مکانیزم و ساختاری که قرار است در این راستا طراحی شود، گفت: شرکتهای مشاوره ای و کارگزاران بخش خصوصی برای ارائه خدمات تخصصی توسعه کسب و کار بین الملل به شرکتهای فناور به کار گرفته می شوند.

بیرنگ از جمله اهداف این برنامه را تضمین بازار شرکتهای فناور برای ارائه خدمات و عرضه محصول و کالا در کشورهای خارجی عنوان کرد و گفت: در این راستا ارائه سوبسید به شرکتهای دانش بنیان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور بین الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در کریدور تجاری سازی ستاد نانو آغاز شده است، افزود: جزئیات و نحوه بکارگیری بخش خصوصی به عنوان شرکتهای مشاوره ای برای توسعه کسب و کار بین الملل، بزودی فراخوان عمومی می شود.

وی با تاکید براینکه این برنامه حمایتی محدود به شرکتهای دانش بنیان نخواهد بود و کل فناوریها را شامل می شود، تصریح کرد: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری امسال در قالب بسته حمایتی از تمامی شرکتهای فعال در عرصه فناوری حمایت می کند.

بیرنگ با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، حضور در بازارهای بین الملل و ایجاد پایگاههای صادراتی شرکتهای دانش بنیان و فناور در کشورهای هدف را از جمله مواردی عنوان کرد که می تواند نقش موثری در رسیدن به این مهم باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر