۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۸۹۱
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:
وی خاطر نشان کرد: فرودگاه سقز هم یکی از پروژه‌های تاثیرگذار است که 8 شهرستان منطقه با فاصله کمتر از 100 کیلومتر را به هم وصل می‌کند و یکی از قوی‌ترین پروژه‌ها با توجیه پدافند غیرعامل است.
محمدصادق وجدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاونان وزرای راه و شهرسازی و نیرو در استانداری کردستان برگزار شد با اشاره به عملیات ساخت پروژه بزرگراه میاندوآب کرمانشاه اظهار کرد: این پروژه که در سال 83 آغاز شده و باید در سال 89 به اتمام می‌رسید تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی کمک به احداث آزاد راه کمربند شرقی استان را هم لازم دانست و گفت: این طرح یکی از پروژه‌های قوی و توجیه‌دار در کردستان است که لازم است 270 میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شود چرا که در کاهش ترافیک و ورود ماشین از 4 محور اصلی به آن موثر است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: پروژه همدان سنندج هم دیگر پروژه استان کردستان است که 100 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آن لازم است و در سال 93،  10 میلیارد اعتبار برای آن نیاز است.

وی گفت: راه‌آهن تهران همدان سنندج هم یکی از پروژه‌های مهم استان و تنها کریدور ریلی شمال و مرکز به کردستان است که محور همدان سنندج آن تا اتمام کار 18 ماه وقت نیاز دارد.

وجدی افزود: این پروژه مرکز ثقل استان خواهد بود که نیاز به تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی خاطر نشان کرد: فرودگاه سقز هم یکی از پروژه‌های تاثیرگذار است که 8 شهرستان منطقه با فاصله کمتر از 100 کیلومتر را به هم وصل می‌کند و یکی از قوی‌ترین پروژه‌ها با توجیه پدافند غیرعامل است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان محور سنندج مریوان را دیگر پروژه استان دانست که برای اتمام آن نیاز به 150 میلیارد تومان اعتبار است و گفت: این پروژه در سال گذشته 11 میلیارد تومان اعتبار گرفته است و در بحث مسکن مهر هم 40 هزار واحد مسکن مهر داریم که 50 درصد آن در شهر سنندج است و تاکنون 24 هزار واحد آن تحویل داده شده است.

وی افزود: 5 هزار واحد مسکن مهر هم آماده تحویل است و تا پایان سال 93 تعداد واحدهای تحویل داده شده را به 34 هزار واحد می‌رسانیم تا استان کردستان جزو استان‌های پیشرو کشور در بحث مسکن مهر باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر