۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۸۹۰
معاون استاندار خراسان در جلسه بررسی پیش‌نویس قانون جامع مدیریت شهری:
واحدی ظرفیت‌سازی برای شهرداری‌ها، خودکفایی و خوداتکایی در همه مراتب به عنوان یک سیاست راهبردی، افزایش تفویض اختیارات، طراحی رویکرد توسعه‌ای با هدف برطرف شدن چالش‌ها و مشکلات گذشته، در نظر گرفتن عوامل موثر در افزایش امید به زندگی شهروندان، روان‌سازی فرایندهای توسعه، در نظر گرفتن اصول پدافند غیر عامل و تمرکز زدایی را از جمله اصولی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.
محمدحسن واحدی صبح امروز در جلسه بررسی پیش‌نویس قانون جامع مدیریت شهری اظهار کرد: استفاده از مبانی نظری و مطالعات تطبیقی متخصصان و خبرگان مدیریت شهری در بررسی اصولی پیش نویس قانون جامع مدیریت شهری امری ضروری است.

وی با تاکید بر تدوین قوانین کاربردی، عملیاتی و اجرایی در این پیش نویس، گفت: با توجه به حساسیت مدیریت شهر مشهد به عنوان یک کلان شهر ملی و بین المللی، از شهرداری مشهد انتظار می‌رود در بررسی اصلاحی این پیش‌نویس جدیت بیشتری به خرج دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این اطلاعات می‌تواند پس از تائید مجلس شورای اسلامی و تبدیل به قانون در سطح کشور مبنا قرار گیرد.

واحدی با تاکید بر استفاده از اسناد ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه مدیریت شهری، خواستار دیده شدن نقش تخصصی شوراهای اسلامی و تقویت آن در این بازنگری شد.

وی ظرفیت‌سازی برای شهرداری‌ها، خودکفایی و خوداتکایی در همه مراتب به عنوان یک سیاست راهبردی، افزایش تفویض اختیارات، طراحی رویکرد توسعه‌ای با هدف برطرف شدن چالش‌ها و مشکلات گذشته، در نظر گرفتن عوامل موثر در افزایش امید به زندگی شهروندان، روان‌سازی فرایندهای توسعه، در نظر گرفتن اصول پدافند غیر عامل و تمرکز زدایی را از جمله اصولی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با تصویب این قانون، بستر مدیریتی عملیاتی در حوزه  خدمات شهری با عنایت به راهبردها و تکالیف ذاتی مدیریت شهری و نگاهی جامع و تخصصی فراهم می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر