۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۸۸۹
سرلشکر فیروزآبادی در حاشیه دیدار با وزیر دفاع آذربایجان:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری آذربایجان بخشی از نیازهایش را از صنایع دفاعی ایران تهیه می‌کند و با کالاهای تولیدی ایران آشنا شده است.
سردار سرلشگر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه دیدار با وزیر دفاع آذربایجان که صبح امروز صورت گرفت اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سیاست‌های کلی امور خارجی خود ارتباط و روابط دوستانه و همه‌جانبه با کشورهای مسلمان و همسایه را در اولویت قرار داده است و خوشبختانه جناب آقای رئیس‌جمهوری در دیداری که در حاشیه یکی از کنفرانس‌های خارج از کشور داشت جناب الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان را به ایران دعوت کرد و او نیز متقابلا آقای روحانی را به کشورش دعوت کرد.

وی افزود: لذا فرصت بسیار مناسبی شد تا بخش‌های کشور نیز ارتباط‌شان را سریعا بهبود بخشند. ما روابط دوستانه و عمیقی را از زمان مرحوم حیدر علی‌اف با جمهوری آذربایجان داشتیم و اقدامات زیادی را در جهت تصویب و استحکام آنجا انجام دادیم.

فیروزآبادی ادامه داد: طی 10 سال گذشته وزرای دفاع ایران و آذربایجان دیدارهای متعددی داشته‌اند و برنامه‌های همکاری داشته‌ایم. جمهوری آذربایجان بخشی از نیازهایش را از صنایع دفاعی ایران تهیه می‌کند.

فیروزآبادی با اشاره به دیدار امروزش با وزیر دفاع آذربایجان گفت: در این دیدار بر گسترش روابط و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای برقراری روابط آموزشی، دیدارهای دوستانه و همین طور اقدامات فنی و خدماتی که موجب تأمین سلاح‌های بیشتر برای جمهوری آذربایجان می‌شود، تأکید کرده‌ایم.

وی ادامه داد: البته نمایشگاهی از امکانات صنایع دفاعی ایران ترتیب داده شد و وزیر دفاع آذربایجان و هیأت همراه از آن بازدید کردند و با تولیدات ایران و کالاهایی که نیاز دارند آشنا شدند. همچنین دیداری با وزیر دفاع ایران داشتند و به تفاهمات خوبی رسیدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد: در همین راستا ستاد کل نیروهای مسلح به آقایان اعلام کرده که با دست و آغوش باز با برادران همسایه و مسلمان و هم مذهب همکاری می‌کند و دوستی و روابطمان را برای آسایش و رفاه دو کشور اعلام می‌کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر