۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۷۸۶۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از مدیران کهگیلویه و بویراحمدی با مقوله پدافند غیرعامل آشنا نیستند.
محمود مؤمن‌نسب ظهر امروز در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اشاره‌ای به تعریف پدافند غیر عامل داشت و اظهار کرد: پدافند غیر عامل مجموعه اقداماتی است که قبل از خطر انجام می‌گیرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پدافند غیر عامل در هنگام بروز هرگونه تهدید طبیعی و غیرطبیعی موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های حیاتی یک کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به‌کارگیری اقدامات پدافند غیر عامل باعث زنده ماندن و ادامه حیات و بقای نیروی انسانی می‌شود، گفت: این پدافند از حیث کارکرد تلفیقی از مدیریت عمرانی، اجتماعی و زیربنای است که سیاست پدافند غیر عامل پیشگیری از آسیب‌های احتمالی است.

این مسئول نمونه‌ کارهای پدافند غیر عامل را تبدیل ابنیه قوی و تمهیدات سخت افزاری در جاده‌ها، دیوارهای حایل، گاردریل و ... عنوان کرد و گفت: احداث اردوگاه‌های فرهنگی و جذب هرچه بهتر جامعه هدف می‌تواند در مقابل دسیسه‌های دشمنان موثر واقع شود.

مؤمن‌نسب، پدافند غیر عامل را امری مهم و تاثیرگذار در سطح جامعه دانست و بیان داشت: هنوز در سطح کشور پدافند غیر عامل مدنظر مقام معظم رهبری آنگونه که باید و شاید آگاه‌سازی نشده از این‌رو انتظار می‌رود مسئولان توجه‌ای ویژه به این مهم داشته باشند تا بتوان در مقابل حوادث غیرمترقبه مصون ماند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان تفکر علمی لازم بر موضوع پدافند غیر عامل وجود ندارد و با توجه به اینکه کشورهای سوئیس و سوئد سمبل پدافند غیر عامل در جهان هستند از تمامی مدیران قضایی، انتظامی، مسئولان ارشد همه و همه تقاضا داریم برنامه لازم در خصوص اجرای هرچه بهتر و توجه بیشتر به پدافند غیر عامل داشته باشند.

این مسئول تمام دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد را مکلف به اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل خواند و گفت: برنامه پدافند غیر عامل در سال جاری جزء استراتژی مدیران نهادها و دستگاه‌ها باشد.

مؤمن‌نسب آشناسازی مردم با اهداف، رسالت و عملکردهای پدافند غیر عامل را مهم دانست و گفت: اهتمام در خصوص تدوین برنامه اصولی و دانش محور، برنامه منسجم در خصوص عملکرد سازمان‌ها و برنامه‌ریزی، تهیه و تنظیم نقشه راهبردی استان را از دیگر برنامه‌های مهم و موثر پدافند غیر عامل است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه‌مندی برخی مدیران استان با مقوله پدافند غیر عامل اذعان کرد: انتظار می‌رود مسئولان و مدیران استانی اهتمام جدی نسبت به آگاه‌سازی در این خصوص داشته باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر