۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۸۶۱
جیمی کارتر:
رئیس جمهوری اسبق آمریکا ضمن اعلام اینکه واشنگتن هرگز به ایران حمله نخواهد کرد اذعان کرد که رژیم صهیونیستی بیش از 300 کلاهک هسته ای در اختیار دارد.
جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا در گفتگو با شبکه آمریکایی MSNBC اعلام کرد: حتی اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد نیز آمریکا به این کشور حمله نخواهد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: من هرگز احساس نمی کنم توان نظامی اسرائیل هزار و 200 مایل یا بیشتر باشد و جنگنده هایش بتوانند ایران را هدف قرار دهد و سپس به اسرائیل بازگردند.

کارتر گفت: آمریکا تنها کشوری در جهان است که می تواند ایران را هدف قرار دهد، اما من اعتقاد ندارم که واشنگتن به خاطر این قضیه (برنامه هسته ای ایران) به این کشور حمله کند.

رئیس جمهوری اسبق آمریکا در پاسخ به این پرسش که موضع وی در قبال سلاح هسته ای ایران چیست گفت: این مسئله هرگز چیزی را تغییر نمی دهد، زیرا اسرائیل بیش از 300 کلاهک هسته ای در اختیار دارد و کسی به طور دقیق تعداد آنها را نمی داند.

وی گفت: تمام ایرانی ها به خوبی می دانند در صورتی که کشورشان آزمایش هسته ای انجام دهد، نابود خواهند شد و بعید است این مسئله رخ دهد، زیرا ایرانی ها کاری را که به ضررشان باشد انجام نمی دهند.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر