۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۷۸۵۵
بر اساس مطالب منتشر شده در این سند اطلاعاتی، سازمان‌های پنج چشم خصوصاً سرفرماندهی ارتباطات دولتی انگلیس و آژانس امنیت ملی آمریکا سال هاست که در پروژه‌ای مشترک از تمامی ایرانیان بصورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته جاسوسی می‌کنند.
تیم «بررسی و شفاف‌سازی آژانس امنیت ملی آمریکا» وابسته به «مرکز تحقیقات پیشرفته ضدتروریسم» جمهوری اسلامی ایران، بخش مقدماتی از یک گزارش تحلیلی – اطلاعاتی دارای طبقه‌بندی بالا را منتشر کرد.در هفت صفحه منتشرشده از این گزارش فوق محرمانه که عنوان آن مشخص نیست، استراتژی جدید مشترک انگلیس و آمریکا بر ضد جمهوری‌اسلامی ایران بررسی و تحلیل شده و به شرح چگونگی وقوع آن پرداخته شده است.

در قسمت آغازین این گزارش با صراحت از فضای سایبر تحت عنوان «نبردگاه سایبر» یاد شده و این فضا را مؤثرترین ابزار برای جنگ‌های نوین معرفی نموده است و در ادامه آورده که «تصور می‌شود چون فضای سایبر ماهیتی انتزاعی دارد، پس خطرات آن نیز انتزاعی است؛ در صورتی که تهدیدات سایبری، تهدیدی واقعی و ملی است»

بر اساس ادعای منتشرشده در این سند اطلاعاتی، سازمان‌های پنج چشم خصوصاً سرفرماندهی ارتباطات دولتی انگلیس و آژانس امنیت ملی آمریکا سال‌هاست که در پروژه‌ای مشترک از تمامی ایرانیان بصورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته جاسوسی می‌کنند. به عنوان مدرکی بر این ادعا، به مصاحبه آقای Jim Bamford نوبسنده کتاب Body Of Secrets در یک برنامه تلوزیونی اشاره شده است. البته شواهد موثق‌تری وجود دارند که در بخش منتشر شده از گزارش ارائه نشده است.

به گزارش سند اطلاعاتی مذکور، دو کشور آمریکا و انگلیس، جامعه ایران را به دو طیف مذهبی و غیر مذهبی تقسیم نموده‌اند؛ با این هدف که از افراد مذهبی که مقیّد به شرعیات هستند، اسنادی دالّ بر عبور از اخلاقیات و موازین اسلامی جمع‌آوری کنند و از افراد غیر مذهبی که التزامی به رعایت مسائل دینی ندارند اما در مقابل احتمال می‌رود فعالیت‌های سیاسی ضد اسلام و نظام جمهوری‌اسلامی از آنها سر بزند، فعالیت‌هایشان را بر ضد امنیت ملی ثبت و ضبط نمایند.

 اما این کار به چه منظوری شکل می‌گیرد؟!

در توجیه هدف این اقدام گسترده و مستمر آورده شده است که چون به‌وضوح عیان است که کلیه مسئولیت‌های کشوری و لشکری آینده نظام جمهوری‌اسلامی در اختیار نسل جوان فعلی قرار خواهد گرفت، لذا از اکنون دشمن کلیه افراد را تحت نظر دارد و به شیوه‌ای که بیان شده اطلاعات تخلفات آنها را ثبت می‌کند تا هر کس در آینده به مسؤولیت‌های حساس گمارده شد، با وی معامله یک‌طرفه انجام دهد و اصطلاحاً «گروگان‌گیری اطلاعاتی» علیه شخص مفروض صورت دهد.بدین ترتیب افراد مجبور می‌شوند برای جلوگیری از افشای اطلاعات منفی‌شان و حفظ آبروی خود، به هرگونه درخواست خیانتی از سوی دشمن تن در دهند.

مشرق


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر