۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۸۵۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام تجربه موفق ثبت نام آنلاین در فاز دوم هدفمندی یارانه ها با حجم بسیار عظیم گفت: توانایی فنی برگزاری رای گیری الکترونیکی در یک روز در سراسر کشور فراهم شده است.
محمود واعظی صبح امروز در حاشیه بازدید از ستاد فنی هماهنگی ثبت نام یارانه ها در شرکت پست اظهار داشت: در گذشته ثبت نام برای دریافت یارانه در فاز اول هدفمندی یارانه ها، حدود 90 روز به طول انجامید اما در حال حاضر این اتفاق در عرض 10 روز صورت می گیرد که تاکنون ثبت نام آنلاین در این حجم در کشور بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه نگرانی فنی برای شبکه و مسیر زیرساختهای ارتباطی در این طرح وجود ندارد، گفت: تنها در یک مقطع 2 ساعته در اولین روز ثبت نام با کندی سایت روبه رو شدیم که دلیل آن ایجاد تمهیدات برای جلوگیری از نفوذ و حملات سایبری بود که در این زمینه موفق نیز بودیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حجم مراجعات به سایت ثبت نام یارانه ها و آمادگی فنی موجود در این سیستم گفت: برای مثال در روزهای پنج شنبه و جمعه – روزهای دوم و سوم ثبت نام- در یک ساعت 500 هزار خانوار در این سایت با موفقیت ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه می توان از تجربه توانایی فنی به وجود آمده برای دولت الکترونیک و شهر الکترونیک بهره برد خاطرنشان کرد: آمادگی برگزاری رای گیری الکترونیکی شورای شهر، مجلس و ریاست جمهوری در ابعاد کل کشور در مدت یک روز با توجه به سیستم های موجود وجود دارد و می توانیم ادعا کنیم که از نظر فنی و امنیتی در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

واعظی با اشاره به تدارک شبکه های فیزیکی نظیر پست به موازات شبکه های آنلاین برای ثبت نام هدفمندی یارانه ها گفت: ثبت نام در 62 هزار روستا از طریق دفاتر پستی و اکیپ های سیار صورت می گیرد. در همین حال این دفاتر در شهرها نیز به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مردم در این زمینه هستند.

در این مراسم معاون فنی شرکت پست با ارائه گزارش عملکردی در خصوص ثبت نام هدفمندی یارانه ها از طریق دفاتر پستی گفت: تاکنون یک میلیون و 200 هزار فرم از طریق پست میان مردم توزیع ، جمع آوری و ورود اطلاعات شده است.

به گفته وی یکهزار و 453 باجه پستی، 9 هزار و 397 دفتر روستایی و 7 هزار و 815 تیم سیار برای ثبت نام یارانه ها فعال شده اند و 2 هزار و 605 اکیپ ذخیره نیز در استانها با هدف مدیریت منسجم در صورت نیاز به کار گرفته خواهند شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر