۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۸۴
عضو کمیسیون صنایع مجلس :
یک نماینده مجلس با تأکید بر اینکه در ادغام وزارت راه با ارتباطات قطعاً حوزه سایبری مغفول می‌ماند، گفت: جنس فعالیت‌‌های عمرانی سخت و جنس کار‌های سایبری و IT نرم است و هیچ سنخیتی با هم ندارند.

به گزارش پایداری ملی، سیدهادی حسینی درخصوص سنخیت وزارت راه و شهرسازی با ارتباطات و فناوری اطلاعات و ادغام آنها اظهار داشت: از یکی پرسیدند ارتباط بین «ماست» و «نردبان» چیست؟ گفت: همین جوری ارتباطی ندارند، اما وقتی که ماست در بلندی باشد با نردبان می‌توان آن را برداشت!؛ الان رابطه راه و شهرسازی با ارتباطات عین رابطه ماست و نردبان است.

وی ادامه داد: جنس کار راه و شهرسازی عمرانی و سخت است، اما جنس کار ارتباطات، IT و نرم‌افزار است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در مورد سرنوشت مبهم سپردن 4 وزارتخانه با حجم کار بالا به یک نفر، توضیح داد: قبل از اینکه به این ادغام برسیم، باید ادغام‌های قبلی را بررسی کرده و منفعت و مزایای آنها را ارزیابی کنیم.

حسینی اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی توأمان در ادغام مسکن و راه و هم ادغام صنعت، معدن و تجارت،‌ اشتباه کردند.

‌نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ادغام به معنای کوچک‌سازی دولت بود، اما در ادغام‌های قبلی، دولت کوچک نشد بلکه دو وزارتخانه با هم ادغام شدند و تنها یک وزیر حذف شد، اما همه دفاتر، ساختمان‌ها، ستادها، گروه‌های کارشناسی و نیروها توأمان کار می‌کنند و تنها یک میز وزیر از وزارتخانه کم شده که این به کوچک‌سازی تعبیر نمی‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: در تشکیل وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، بخشی نظیر وزارت صنایع که تولیدکننده است، با بخشی نظیر بازرگانی که تاجر است و تجارت می‌کند با هم ترکیب شدند و مشکل‌آفرین شد.

حسینی با بیان اینکه تجارت کار آسانی است اما تولید کاری سخت و مشکل است، افزود: در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، هم‌اکنون تولیدکننده در کنار تاجر قرار گرفته است، بنابراین خود به خود نمی‌تواند تولید کند و به کار تجارت روی می‌آورد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با بین اینکه هم‌اکنون اختلافاتی نیز بین وزارت کشاوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد، اظهار داشت: وزارت کشاوری مدعی است که وزارت صنعت باید سیاست‌گذاری تجارتی حوزه کشاورزی را به این وزارتخانه واگذار کند که این مورد به ایجاد دو وزارتخانه تجاری ـ تولیدی منجر می‌شود.

این نماینده مجلس با تشریح عدم ارتباط راه و مسکن و ارتباطات، افزود: در حوزه راه و شهرسازی و ادغام آن با ارتباطات پیش‌بینی می‌شود حوزه سایبری رها خواهد شد‌ همان‌گونه که با تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت، حوزه معدن کاملاً رها شد و به دلیل گرایش آقای وزیر به مسأله تجارت، کلاً موضوع تجارت در وزارت صنعت، معدن و تجارت پررنگ‌تر است و در بخش‌های صنعتی هم مدیران تجاری مشغول به کار هستند.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: حوزه مهم ارتباطات امروز در دنیا حرف اول را می‌زند و نباید تحت تأثیر گرفتاری‌های مسکن مهر، حمل و نقل، جاده‌سازی و ریل‌سازی قرار گیرد، زیرا قطعاً مغفول خواهد ماند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: در همین وزارت راه و شهرسازی هم حمل و نقل مغفول مانده و بیشتر به حوزه مسکن توجه می‌شود.

حسینی در خصوص تبعات ادغام وزارتخانه‌ةای راه و شهرسازی و ارتباطات در ماه‌های پایانی عمر دولت، گفت: این وزارتخانه‌ها طی این مدت به هم ریخته شده و سپس باید ادغام شوند، به عقیده اینجانب به هم‌ریختگی در این دولت انجام می‌شود اما گرفتاری‌های آن دامن‌گیر دولت بعدی می‌شود که باید این وزارتخانه را جمع و جور کند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه در حال حاضر مصلحت نیست این دو وزارتخانه ادغام شود، تصریح کرد: ‌جمع کردن اینچنین وزارتخانه‌‌ای حداقل در این دولت امکان‌پذیر نیست و برای دولت بعدی مشکل‌آفرین خواهد شد.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به این شرایط‌ کشور، تلفیق دو وزارتخانه راه و ارتباطات ناموزون است و قطعاً کمیسیون صنایع و مجلس شورای اسلامی با این ادغام مخالف است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر