۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۷۸۳۵
تحقیقات علمی دانشگاه میسوری:
بر اساس تحقیقات علمی راسل کلایتون دانشجوی دکترای دانشکده خبر نگاری دانشگاه میسوری در نهایت به این جمع بندی منجر شده است که کاربران فعال در شبکه اجتماعی توییتر دچار مشکلات زناشویی بیشتری در یک جامعه می شوند.
آخرین تحقیقات صورت گرفته پیرامون معضلات ناشی از شبکه اجتماعی (Social Network) و بررسی و جهت یابی اثرات اجتماعی (Social Impact) این گونه شبکه ها، حاکی از آن است که کاربران فعال در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) دچار مشکلات زناشویی بیشتری نسبت به سایر افراد در جامعه می شوند.

رابطه توییتر و خیانت در تحقیقات علمی دانشگاه میسوری

بر این اساس تحقیقات علمی راسل کلایتون (
Russell Clayton) دانشجوی دکترای دانشکده خبر نگاری دانشگاه میسوری (University of Missouri School of Journalism) در نهایت به این جمع بندی منجر شده است که کاربران فعال در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) دچار مشکلات زناشویی بیشتری در یک جامعه می شوند.

راسل کلایتون طی این تحقیق، 581 کاربر فعال در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) را در سنین متفاوت مورد بررسی قرار داده و سوالات مفهومی در مورد نحوه استفاده از شبکه اجتماعی توییتر، ساعات استفاده، توییت (Tweets) کردن جستجو در لیست توییت (Twitter Lists) دیگران و خواندن پیام‌های شخصی پرسیده است؛ سوالاتی که جمع بندی آنها در گزارش علمی وی نشان دهنده آن بود که مشکلات حاصل از فعالیت در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) به نتایج منفی در روابط زناشویی شامل خیانت ذهنی و فیزیکی، جدایی و طلاق منجر می شود.

البته راسل کلایتون پیش از این، تحقیقات وسیعی را در مورد شبکه اجتماعی فیسبوک (Facebook) انجام داده بود و طی آن به این جمع بندی رسیده بود که تاثیرات منفی شبکه اجتماعی فیس بوک بر روابط زناشویی با عمر کمتر از ۳۶ ماه به شدت مخرب بوده و اثرات اجتماعی (Social Impact) غیر قابل جبرانی را بر روابط زناشویی در پی خواهد داشت.


مشرق


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر