۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۸۲۳
علیرضا دبیر:
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در بودجه سال93 پیوست های اقتصادی، سلامت و پدافند غیرعامل در بودجه ریزی لحاظ شده است ، گفت: بر این اساس برنامه های تعیین شده باید توجیه اقتصادی داشته باشند و یا حوزه سلامت در آنها لحاظ شده باشد .
 علیرضا دبیر گفت: با تصویب شورای شهر تهران بودجه برش اول برنامه دوم پنج ساله، تقریبا19 هزار و 800 میلیاردتومان است که 15 هزار و845 میلیارد تومان آن در کمیسیون تلفیق تصویب شد. 
وی با اعلام اینکه بیشترین حجم از بودجه با 39 درصد به حوزه حمل ونقل اختصاص پیدا کرده است، بیان کرد: مدیریت هوشمندسازی 26 درصد از بودجه ، خدمات شهری 18 درصد، مدیریت بحران 3 درصد و حوزه برنامه های مالی 3 درصد از این بودجه را به خود اختصاص داده اند. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران یکی از مهمترین ابعاد بودجه سال 93 را در حوزه شهرسازی و معماری عنوان کرد و گفت: مبلغ 454 میلیارد تومان در این حوزه به تصویب رسید که این بودجه متعلق به کارعمرانی نیست بلکه این بودجه برای تهیه طرح ها درحوزه شهرسازی و معماری تصویب شده، این در حالی است که 160 میلیاردتومان نیز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای هویت اسلامی و معماری شهر تهران درنظر گرفته شده است . 

دبیر یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در بودجه سال 93 را کمک به ساخت وساز مساجد خواند و اظهار کرد: در این حوزه بودجه رشد 354درصدی را تجربه کرده است. به طوری که در برنامه پنج ساله دوم به ساخت 400 مسجد کمک می کنیم و این درحالی است که براساس لایحه بودجه شهرداری سازنده مسجد نیست بلکه این مبالغ دراختیار هیات امنا قرار می گیرد تا به بهترین شکل ممکن برای ساخت مساجد هزینه شود . 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرتهران با اشاره به طرح کاهش فاصله شمال وجنوب شهر تهران بیان کرد: امسال بودجه مناطق جنوب تهران 38 درصد بود که این میزان را دربودجه سال 93 ، 8 درصد افزایش دادیم. به طوری که دربودجه 93 سهم پهنه جنوب به 46 درصد رسیده است. بدین ترتیب در بودجه 93 شاهد آن هستیم که بودجه منطقه 20 تهران از منطقه3 بیشتر است و یا بودجه منطقه 19 به منطقه3 تهران نزدیک شده است. 

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال93 پیوست های اقتصادی، سلامت و پدافند غیرعامل در بودجه ریزی لحاظ شده است ، گفت: بر این اساس برنامه های تعیین شده باید توجیه اقتصادی داشته باشند و یا حوزه سلامت در آنها لحاظ شده باشد .

یکی از مهمترین ابعاد بودجه از نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرتهران توجه به حوزه حمل و نقل عمومی بوده است، به طوری که مبلغ 180 میلیارد تومان بودجه امسال به 220 میلیارد تومان رسیده اما باتوجه به اینکه سهم دولت نیز همین میزان است این رقم در لایحه دولت به مجلس نبوده است . 
وی همچنین افزود: سال گذشته رقم متمم و مصوب 1700 میلیاردتومان بوده که دربودجه 93 به غیر از فاینانس به 2 هزار میلیارد تومان رسانده ایم . 

دبیر از لحاظ شدن کمک ده میلیاردتومانی به معیشت تاکسیران ها خبر داد و گفت: سال 93 ، 378 میلیارد تومان از بودجه به اتوبوسرانی کمک شده است .همچنین 350 میلیارد تومان نیز به خریداتوبوس اختصاص پیدا کرده است .

وی با اشاره به رویکرد حمل و نقل عمومی در بودجه سال 93 گفت: یک نظرخواهی از مردم تهران نشان داده که 97 درصد تهرانی ها آلودگی را بزرگترین مشکل تهران می دانند و 93 درصد نیز ترافیک را بزرگترین مشکل می دانند.این نشان می دهد اگر درحوزه حمل ونقل عمومی سرمایه گذاری خوبی صورت گیرد، حتما رضایت شهروندان تهرانی از زندگی درتهران افزایش می یابد.

وی به اهالی جنوب تهران نیز مژده داد و تصریح کرد: بودجه ایجاد تقاطع در جاده ورامین سه راه تقی آباد تصویب شد تا پس از سال ها مشکل ترافیک این منطقه حل شود. 

دبیر همچنین از اختصاص 26 میلیاردتومان به ورزش آقایان و 24 میلیارد تومان به ورزش بانوان دربودجه سال 93شهرداری تهران اشاره و خاطرنشان کرد: این رقم ها رشد بسیار خوبی داشته اند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرتهران به بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت : درلایحه بودجه، شهرداری مبلغ 110 میلیارد تومان برای این سازمان لحاظ کرده بود اما مقرر شد تعداد نیروی انسانی این سازمان اضافه نشود و باتوجه به ماموریت های این سازمان 20 میلیاردتومان بودجه آن افزایش پیدا کند.
اعلام رقم بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری در حالی از سوی سایت شهرنوشت 110 میلیارد اعلام می شود که در مقابل خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران می نویسد این بودجه پس از تعطیلات نوروز مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

دبیر همچنین از وجود سه بدهکار بزرگ در اسناد نکول خبر داد که رقم بدهی یکی از آنها 20 میلیاردتومان است. 
دبیر گفت: شهرداری برای وصول بدهی ها اهرم فشار ندارد و همین موضوع سبب شده برخی بدهکاران که به جای چک خود چک کارمندانشان را داده اند، از پرداخت بدهی های خود شانه خالی کنند که این موضوع بایدتعیین تکلیف شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرتهران افزود: باید به جای چک موضوع املاک و مودیان لحاظ شود. 

وی بابیان اینکه راهنمایی و رانندگی همکاری خوبی با مدیریت شهری داشته است، گفت: تنها گله ما این است که در روزهای اخر شاهد آن هستیم که مامورن پلیس راه ورود خودروهای شخصی به بی.ار.تی را باز گذاشته اند که این موضوع سبب می شود سیاست استفاده از خودروهای عمومی جدی گرفته نشود.

دبیر همچنین در پاسخ به پرسشی درباره میزان بدهکاری راهنمایی و رانندگی به شهرداری تهران اظهارکرد: مبلغی از جریمه های راهنمایی و رانندگی باید به حساب شهرداری تهران ریخته شود اما این مبلغ لحاظ نشده و موضوع باید از وزارت کشور پیگیری شود چرا که جریمه ها به خزانه واریز شده است. 
علیرضا دبیر بودجه سال 93 شهرداری تهران را براساس اقتصاد مقاومتی مبتنی بر عملکرد عنوان کرد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرتهران درباره لحاظ مرحله دوم هدفمندی یارانه ها درب ودجه شهرداری تهران اظهارکرد: بودجه شهرداری تهران بر اساس درامدهای شهرداری تعیین شده است و بحث پرداخت یارانه ها درآن لحاظ نشده است اما اگر بخشی از درامد این بحث به شهرداری اختصاص پیداکرد، می توان آن را درقالب اصلاحیه یا متمم به شورای شهر ارایه داد. 

وی اعلام کرد: براساس اعلام های صورت گرفته مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از خردادماه عملیاتی می شود که شهرداری پایتخت نیز درهمان زمان باید در قالب لایحه و متمم هدفمندی را لحاظ کند. 
به گفته علیرضا دبیر قیمت های افزایش یافته بلیت اتوبوس و مترو از تاریخ اول اردیبهشت ماه لحاظ می شود و تا زمانی که نرخ های جدید پس از اعلام هدفمندی یارانه ها مشخص نشود همین نرخ ها اعمال می شود. 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرتهران درباره میزان حقوق دریافتی کارمندان شهرداری تهران نیز تصریح کرد: ازکل مبلغ بودجه تنها میزان33 درصد برای هزینه های جاری ، نگهداشت و کمک جاری لحاظ شده است که مابقی مبلغ که درحدود 67 درصد می شود در حوزه سرمایه است .
منبع: شهر نوشت

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر