۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۷۹۸
یک مقام ارشد آمریکایی در اواخر وقت جمعه گذشته اعلام کرد که آمریکا اطلاعاتی برای گفتن اینکه قرارداد اعلام شده نفت در برابر کالای روسیه کامل شده ندارد اما نگرانی خود از این اقدام که می‌تواند منجر به احیای تحریم‌های آمریکا شود را اعلام کرده است.
به گزارش وال‌استریت ژورنال، این مقام ارشد گفت: ما نگرانی‌های خود در رابطه با این قرارداد یا هر قرارداد دیگر را با هر دو طرف به طور روشن بیان کرده‌ایم.
رویترز در هفته جاری میلادی اعلام کرد، ایران و روسیه برای بستن یک قرارداد 20 میلیارد دلاری نفت کار می‌کنند. مقام آمریکایی یاد شده گفت: اگر چنین قراردادی امضا شود، در تضاد با توافق موقت ماه نوامبر (آذر) خواهد بود و به طور بالقوه می‌تواند منجر به شروع تحریم‌ها علیه نهادها و اشخاص مرتبط با آن در تمام تراکنش‌های مالی وابسته شود.
از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه در گزارشی خاطرنشان کرد: حوادث اوکراین در هفته‌های اخیر بدترین بحران در روابط شرق و غرب بعد از پایان جنگ سرد است.
«مارک فیتز پاتریک»، کارشناس ارشد اندیشکده «مرکز مطالعات استراتژیک بین‌المللی» با ابراز بدبینی در خصوص مذاکرات هسته‌ای وین گفت: با توجه به حوادث اخیر، بعید است روس‌ها فداکاری کنند و با سایر قدرت‌ها موضع واحدی در قبال مسائل ایران اتخاذ کنند. اکنون ایرانی‌ها دلایل بیشتری دارند که شش قدرت جهان را باز هم منتظر بگذارند.
فرانس پرس افزود: حتی قبل از شروع بحران اوکراین، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، مذاکره با ایران را بر سر یک قرارداد کلان در خصوص نفت و ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای آغاز کرده بود. این اقدام، تلاش‌های واشنگتن را برای قطع درآمدهای نفتی ایران که تهران را پای میز مذاکره کشانده است، مختل می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر