۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۷۵۹۷
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غرب پس از آنکه احساس کرد ايران در مسايل هسته اي کار خود را به نتيجه رسانده است و نگراني هاي بهانه جويانه رسيدن به سلاح هسته اي ديگر پاسخگو نيست پيشرفت هاي موشکي ايران را بهانه کرد و با به نتيجه نرسيدن از آن اين بار حقوق بشر را بهانه کرده است و مي خواهد با حيثيت ايران بازي کند.

علی لاریجانی دیشب در همایش بزرگداشت علامه علی دوانی در کازرون با انتقاد از گزارش اخیر سازمان ملل گفت: سازمان ملل دچار پوچی در دنیا شده است و گزارش اخیر دبیرکل این سازمان مملو از حرفهای ناثواب و تهمت بود و تصور نمی شد دبیرکل سازمان ملل گزارشی اینقدر سست ارائه دهد و گزارشی که تصور می شود از موساد و سیا گرفته و قرائت شده است.



لاریجانی با اشاره به بهانه جویی جدید غرب تصریح کرد: دعاوی بیهوده ای ازجمله افزایش اعدام ها را مطرح می کنند در حالیکه به آنها گفته ایم از زمانی که ناتو در افغانستان مستقر شده تولید موادمخدر در این کشور افزایش یافته است و حتی از فرودگاهها مواد مخدر ترانزیت می شود و آنان باید پاسخگوی این قضیه باشند نه به اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در ایران اعتراض کنند.


رئیس مجلس تصریح کرد:‌ ایران در راه مقابله با ورود مواد مخدر سالیانه صدها شهید می دهد و به راحتی می تواند مرز ورود مواد مخدر به اروپا را بگشاید اما ما هم باید شهید بدهیم و هم مورد تهمت قرار بگیریم.


لاریجانی گفت: اگر کمی شرم در صحنه بین المللی بود سازمان مل که باید مشکلات جهان را حل می کرد دچار این پوچی سیاسی نمی شد زیرا قرار بود سازمان ملل برقرار کننده صلح در جهان باشد اما درچند سال گذشته و جنگهایی که در منطقه به وجود آمد هیچ حرکتی انجام نشده است. 


وی با بیان اینکه ارسال سلاح برای ایجاد وحشی گری در سوریه خود مسئله حقوق بشری است تصریح کرد: اگر به دنبال مشکلات حقوق بشر هستند باید کارهای آمریکایی ها را در زندانهای گوانتانامو و ابوغریب بررسی کنند .


رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا کشوری که خود دموکراسی ایجاد کرده باید از فرهنگ و نظام حقوقی غرب پیروی کند گفت: چرا باید جامعه اسلامی که دموکراسی در آن شکل گرفته است فرهنگ غلط شما را تکرار کند.


وی با اشاره به جریان سازی فکری متفکرانی چون علامه دوانی گفت: امروز بیش از گذشته نیازمند رجال علمی هستیم که با شجاعت در حوزه تفکر اسلامی وارد شوند و سریعتر از گذشته جریان فکری برای نسل جوان ایجاد کنند زیرا امروز کل جامعه اسلامی نیازمند این جریان فکری است.


لاریجانی با بیان اینکه راه آینده باید در تفکر روحانیت باشد، افزود: جریانهای فکری اگر می خواهند در جامعه توانمند باشند باید راه روحانیت را دنبال کنند، ما با روشنفکری مخالف نیستیم اما برخی روشنفکران می خواهند خود را جایگزین جریان روحانیت کنند. 


وی با تاکید بر اینکه راه اصیل در حوزه علمیه مسیر روحانیت است، اضافه کرد: راه اصیل سیاست نیز در همین مسیر است. 


رئیس مجلس با اشاره به اینکه احزاب می خواهند در کشور حضور داشته باشند و ما نیز با فعالیت احزاب هیچگونه مخالفتی نداریم، گفت: اصولگرا و اصلاح طلب نتوانستند تکیه گاه مناسبی برای رشد سیاسی کشور باشند زیرا نیازمند تشکلهای منظم هستیم و سیاستمداران جدا از سیاست نتوانستند نقش مثمر ثمر و قابل اعتماد برای آینده کشور داشته باشند. 


لاریجانی تاکید کرد: اگر جریانهای سیاسی کشورخارج از دسته بندی بخواهند نگاه ملی داشته باشند باید تشکیلات آنها زیر نظر روحانیت و مرجعیت باشد تا رشد و تکامل داشته باشد. 


وی با تاکید بر اینکه هدایتگری جریانهای سیاسی باید با روحانیت باشد، ادامه داد: اگر جریانات سیاسی با نظارت آنان حرکت کنند، مورد اعتماد مردم نیز خواهند بود. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه من به سیاستمداران این است که به گذشته فکر کنند و اگر بخواهند حرکت موثر داشته باشند باید از روحانیت در مسیر حرکت خود بهره ببرند. 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه علامه دوانی نیز گفت: علامه دوانی و برخی از دوستان وی از جمله شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر با بیان مسایل دینی به زبان ساده به نسل جوان در 70 سال اخیر جریان فکری در کشور ایجاد کردند که موجب تربیت نسل جوانان دینی شد. 


لاریجانی تصریح کرد: پس از مشروطه یک جریان روشنفکرگرای غربی و مارکسیستی در جامعه حاکم شد و برای مقابله با چنین جریانی نیاز بود کتابهایی با افکار اسلامی و با زبان ساده دراختیار جوانان قرار گیرد که این بزرگان چنین کاری را انجام دادند. 


استاندار فارس امام جمعه کازرون و نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی هم در این یادواره به تبیین ابعاد شخصیتی علامه دوانی پرداختند و بر الگو سازی وی برای نسل جوان جامعه تاکید کردند.


یادواره علامه دوانی امروز در نشست های علمی در کازرون ادامه می یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر