۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۷۰۵۹۷
رئیس شرکت فایزر در حالی که چهار دوز واکسن کرونا دریافت کرده بود، تست ابتلا به کرونای وی مثبت اعلام شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «آلبرت بورلا» رئیس شرکت فایزر روز دوشنبه اعلام کرد که تست ابتلا به کرونای وی مثبت اعلام شده است.

وی در پیامی توییتری نوشت: «می‌خواهم به شما اعلام کنم که تست کرونای من مثبت شده است. از اینکه چهار دوز واکسن فایزر دریافت کرده‌ام احساس خوبی داشته و علائم خفیفی دارم».

رئیس شرکت فایزر اضافه کرد که در قرنطینه قرار داشته و اطمینان دارد که به زودی بهبود خواهد یافت.

براساس آخرین گزارش هفتگی همه گیری جهانی که توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) منتشر شد، تعداد قربانیان کرونا در هفته گذشته ۹ درصد کاهش یافت در حالی که موارد جدید نسبتاً ثابت مانده است.

براساس اعلام این سازمان،  بیش از ۱۴۰۰۰ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در هفته گذشته و نزدیک به ۷ میلیون عفونت جدید وجود داشته است. غرب اقیانوس آرام جهش ۳۰ درصدی و آفریقا ۴۶ درصد کاهش را گزارش کرد. موارد ابتلا در قاره آمریکا و خاورمیانه نیز بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت.

تعداد مرگ و میرهای جدید در خاورمیانه ۱۹ درصد افزایش یافته است، در حالی که در آفریقا بیش از ۷۰ درصد، در اروپا ۱۵ درصد و در قاره آمریکا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت یادآور شد، زیرسویه Omicron BA.۵ همچنان در سطح جهانی غالب است و تقریباً ۷۰ درصد از تمام توالی‌های ویروس در  جهان را تشکیل می‌دهد.  شیوع سایر زیرمجموعه‌های امیکرون، از جمله BA.۴ و BA.۲، به‌نظر می‌رسد که با تصاحب BA.۵، در حال کاهش است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر