۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۰۵۴۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از شناسایی ۲ نفر تبعه بیگانه افغان مبتلا به بیماری وبا در جنوب کرمان خبر داد و گفت: این افراد در شهرستان‌های رودبارجنوب و کهنوج به عنوان مسافر تردد داشتند که با فوریت شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، دادخدا صادقی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب کرمان افزود: ۱۴ تبعه بیگانه مشکوک به وبا در جنوب کرمان شامل ۱۰ نفر در رودبار و چهار نفر در کهنوج مورد آزمایش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۲ بیمار شناسایی شده مبتلا به وبا در جنوب کرمان از میان این ۲ گروه بودند که برخی از این افراد در بیمارستان های سیدالشهدای رودبارجنوب و ۱۲ فروردین کهنوج و تعدادی نیز به صورت قرنطینه مورد مداوا قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از انجام آزمایش‌های افراد مشکوک به بیماری وبا در ۲ آزمایشگاه این شهرستان خبر داد و گفت: نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به بیماری وبا ۲ مرحله در آزمایشگاه شهرستان های رودبارجنوب و کهنوج ذیل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آزمایش شده و در صورت نیاز در آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت نیز بررسی می شود.

شناسایی مبتلایان در کمترین زمان ممکن

صادقی که معتقد است شناسایی بیماران مبتلا به وبا در جنوب کرمان در کمترین زمان ممکن توسط نیروهای بهداشتی این دانشگاه صورت گرفته گفت: نیروهای بهداشتی در شهرستان های رودبارجنوب و کهنوج بلافاصله پس از مطلع شدن از حضور اتباع بیگانه آزمایش های لازم را برای شناسایی افراد مبتلا به وبا انجام دادند و موارد مثبت را شناسایی کردند.

وی ادادمه داد: اگر این افراد زود شناسایی نمی شدند امکان انتقال بیماری وبا توسط این ناقلان بیشتر می شد.

تشکیل شورای سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از تشکیل شورای سلامت در شهرستان های جنوبی استان کرمان بویژه شهرستان های درگیر بیماری وبا در رودبارجنوب و کهنوج نیز خبر داد و گفت: بیماری وبا از طریق آب و غذای آلوده منتقل می شود و اطلاع رسانی های لازم در این زمینه از طریق مراکز بهداشتی، اداره آب و فاضلاب، شورای سلامت استان کرمان و شهرستان های جنوبی انجام شده است.

دسترسی بیش از ۹۴ درصدی به شبکه آب

صادقی از دسترسی افزون بر ۹۴ درصد مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان(جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، فاریاب و قلعه گنج) و دسترسی ۷۵ درصدی مردم شهرستان رودبارجنوب به شبکه آب لوله کشی خبر داد و مهمترین مشکل شبکه آب لوله کشی منطقه جنوب کرمان را فرسودگی سیستم لوله کشی و شکستگی های این سیستم برشمرد.

وی نبود مستمر آب در سیستم لوله کشی را در برخی از مناطق جنوب کرمان یکی از مشکلات سیستم شبکه آب لوله کشی عنوان کرد و گفت: قطعی و پایین آمدن کیفیت آب باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

صادقی وضعیت آب آشامیدنی منطقه جنوب کرمان را به غیر از شهرستان رودبارجنوب قابل قبول ارزیابی و بر توجه بیشتر مسئولان به این بخش تاکید کرد.

۲۵ درصد مردم رودبارجنوب فاقد آب آشامیدنی با کیفیت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهارداشت: ۲۵ درصد مردم مناطق محروم شهرستان رودبارجنوب فاقد آب آشامیدنی باکیفیت هستند.

وی از تلاش متولیان از جمله استانداری کرمان، سپاه، بسیج، اداره آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی برای برقراری شبکه آب لوله کشی در تمامی مناطق شهرستان رودبارجنوب خبر داد و گفت: عملیات کلرزنی به آب در اداره آبفای این شهرستان و تانکرها انجام شده تا در مناطقی که آب با تانکر توزیع می شود، آب با کیفیت به مردم ارائه شود.

صادقی افزود: مناطقی از رودبارجنوب که فاقد سیستم لوله کشی آب هستند از طریق توزیع آب معدنی آبرسانی می شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر