۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۰۴۹۱
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به رشد قابل ملاحظه ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از چهارشنبه تا پنجشنبه ( ۱۲ و ۱۳ مردادماه) در مناطق شمالی به‌ویژه ارتفاعات استان تهران خبرداد.

بر اثر این مخاطره جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، رخداد صاعقه، احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید لحظه‌ای، رخداد مه و کاهش شعاع دید در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی، اختلال در آمد و شد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی امکان شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی و وزش باد شدید در نواحی جنوبی و غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌ها و خسارات، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، مستحکم سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر